وزیر صمت در قم:

اقتصاد کشور در پایان سال شاهد رشد مثبت خواهد بود

رزم حسینی گفت: با مقاومت ملت ایران و همچنین تکیه بر توان داخلی امیدواریم در پایان سال ۹۹ رشد مثبت اقتصادی را تجربه کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، رزم حسینی،وزیر صنعت ،معدن و تجارت عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی و تولید کنندگان قم گفت: تحریم‌های ظالمانه رژیم آمریکا هر چند فشار‌های زیادی به بخش‌های اقتصادی وارد کرد، اما با ایستادگی و مقاومت ملت ایران و همچنین تکیه به توان داخلی امیدواریم در پایان امسال رشد مثبت اقتصادی را تجربه کنیم.

او افزود: در صورتی که این تحریم‌های ظالمانه هم روزی برداشته شود به هیچ عنوان واردات بی رویه‌ای نخواهیم داشت و مانع از ایجاد هرگونه آسیب به تولید کننده داخلی خواهیم بود.

رزم حسینی در ادامه از طرح جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تفویض اختیارات به استان‌ها خبر داد و گفت: این وزارتخانه حاضر است در صورتی که استانداران مسئولیتش را بپذیرند و متقاضی اختیارات این وزارت خانه باشند آن‌ها را به استانداران تفویض کنند.

تسهیل روند صادرات یکی از وعده‌های امروز رزم حسینی بود.

او  با اشاره به طرح جدید وزارت صمت گفت: صادرکنندگان می‌توانند در قبال تعهد ارزی که به بانک مرکزی داده اند، مواد اولیه مورد نیاز خود یا دیگر واحد‌های صنعتی را به کشور وارد کنند.

وزیر صمت در ادامه به برخی پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف صنعتی و معدنی اشاره کرد و گفت: در طول ۹ ماه گذشته، پروانه‌های بهره برداری واحد‌های صنعتی ۹ درصد افزایش داشته  و کارخانجات تولید لوازم خانگی نیز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته اند.

رزم حسینی افزود: در صنعت خودرو نیز در این مدت شاهد افزایش ۲۳ درصدی تولید داخلی بوده ایم و امیدواریم تا خرداد سال آینده به ۵۰ درصد رشد برسیم.

در این جلسه تعدادی از صاحبان صنایع و مدیران اقتصادی استان برخی مشکلات واحد‌های تولیدی را مطرح کردند.

تامین مواد اولیه، قطعی برق، تعهد ارزی بانک مرکزی، نوسان نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه از جمله موضوعاتی بود که توسط برخی فعالان اقتصادی استان مطرح شد.

اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی را نخواهیم داد

استاندار قم نیز در این جلسه حفظ اشتغال موجود را اولویت اساسی دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: خط قرمز تمام دستگاه‌های اجرایی استان تعطیلی واحد‌های تولیدی و بیکاری کارگران است.

سرمست با بیان این که در طول امسال  بیش از ۳۰ واحد راکد و نیمه راکد به جریان اقتصادی استان بازگشته اند افزود: این واحد‌ها در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی با هزینه‌ای بالغ بر ۶۱۲ میلیارد تومان به چرخه اقتصاد کشور بازگشته اند و برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی کرده اند.

او تامین زیر ساخت شهرک‌های صنعتی استان را یکی دیگر از اولویت‌های استان دانست و گفت:سه و دو دهم درصد از کل صنعت کشور در قم قرار دارد که برای آن‌ها مجموعه ۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و می‌توان با تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز شاهد افزایش این آمار در آینده‌ای نزدیک بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار