ریشه شیرین بیان کام قاچاقچیان را تلخ کرد

فرمانده انتظامی شهرستان بافق از کشف محموله ۲۰۰ میلیون ریالی ریشه درخت شیرین بیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ شهرام طولابی نژاد، فرمانده انتظامی بافق گفت: ماموران پلیس آگاهی بافق دیشب حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون که حامل ریشه درخت شیرین بیان بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بررسی از این کامیون ۲ تن و ۹۰۰ کیلو ریشه درخت شیرین بیان که از استان‌های جنوبی بارگیری و به سمت استان‌های مرکزی در حال حمل بود کشف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی بیشتر مشخص شد که محموله مذکور بصورت قاچاق و بدون مجوز اداره منابع طببعی حمل میشود که در این خصوص راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی بافق با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده را بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند، تصریح کرد: خودرو و محموله مکشوفه برای سیر مراحل بعدی به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل شد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باهر
۲۰:۳۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
در منطقه داریون و دیندارلو و کوشک مولا و دودج و ایزد خواست و تربرها که همه حومه شیراز و درشمال شرق آن هستند بوته شیرین بیان که به آن محک گفته میشود خیلی زیاد بود و چون انرا میخریدند و به کارخانه شیرین بیان شیراز می فروختند اکنون از انها هیچ اثاری باقی نمانده است و همه انها از بین رفته اند و در زمینهای کشاورزی خیلی بندرت دیده میشوند و این امر حتما در جاهای دیگر هم تکرار خواهد شد!!!
اکنون درزمستانها هم گیاه کنگر را زیاد می کنند و اگر به همین روش ادامه یابد این گیاه مثل شیرین بیان نابود خواهد شد و خیلی از گیاهان دیگر هم در خطر هستند ولی کی جلوگیری می کند و کو گوش شنوا!!!
اگر از اتش سوزی عمدی جنگلها و مراتع جلوگیری شد از نابودی این گیاهان هم جلوگیری میشود!!!
آخرین اخبار