بهره‌برداری و اجرای ۱۰ طرح عمران شهری در عالی‌شهر آغاز شد

بهره‌برداری و اجرای ۱۰ طرح عمران شهری با حضور مدیرعامل شرکت شهر‌های جدید کشور در شهر جدید عالی‌شهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در آیینی با حضور مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید کشور و استاندار بوشهر، بهره برداری و اجرای ۱۰ طرح عمران شهری در شهر جدید عالی‌شهر شروع شد.

حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و  مدیر عامل شرکت عمران شهر‌های جدید در حاشیه این مراسم در جمع  خبرنگاران گفت: امروز شاهد افتتاح مراکز فرهنگی و آموزشی و شروع آغاز اجرای برخی از طرح‌ها در عالی‌شهر هستیم.

بهره‌برداری و اجرای ۱۰ طرح عمران شهری در عالی‌شهر آغاز شد

او ادامه داد: شهر جدید عالی‌شهر در دو سه سال گذشته با کمبود جدی واحد آموزشی روبه‌رو بود که امروز یک دبیرستان و یک هنرستان در این شهر افتتاح شد و شاهد افزایش سرانه آموزشی  این شهر در سطح استاندارد ملی هستیم.

مدیر عامل شرکت عمران شهر‌های جدید به افتتاح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عالی‌شهر هم اشاره کرد و افزود: این کانون تجهیز شده و آماده خدمات دهی به مردم است.

بهره‌برداری و اجرای ۱۰ طرح عمران شهری در عالی‌شهر آغاز شد

طاهرخانی با اشاره به آغاز ساخت مرکز جامع سلامت عالی‌شهر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، از آغاز اجرای مسیر دو کیلومتری دوچرخه‌سواری در این شهر خبر داد و گفت: امیدواریم کل شهر عالی‌شهر زیر پوشش مسیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


او، با اشاره به ایجاد سه فضای سبز شهری با عنوان بوستان محله بیان کرد: برای پیشبرد سیاست شهر‌های جدید منابع اعتباری متعدد و متنوعی داریم که بخشی مربوط به بودجه دولتی است. پارسال تخصیص‌های خوبی در این بخش صورت گرفت و حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبارات دولتی برای توسعه حمل و نقل ریلی داشتیم.

ساخت ۲۰۰ مدرسه در شهر‌های جدید کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با اشاره به اینکه مهم‌ترین محل اعتبارات برای توسعه شهر‌های جدید، اعتبارات داخلی این شرکت است، افزود: پارسال مجموع اعتبارات هزینه شده در حوزه خدمات عمومی در شهر‌های جدید به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی رسید و امسال پیش‌بینی ما این است که به ۴ هزار میلیارد تومان برسد که جهش خوبی است.

بهره‌برداری و اجرای ۱۰ طرح عمران شهری در عالی‌شهر آغاز شد

طاهرخانی با بیان اینکه در سه سال گذشته حدود ۲۰۰ مدرسه در شهر‌های جدید کشور ساخته شده است، عالی‌شهر را هم از جمله نقاطی عنوان کرد که مدرسه در آن ساخته شده است.

او با تاکید بر توجه ویژه به درمان، گفت: خرداد سال آینده بیمارستان عالی‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری و اجرای ۱۰ طرح عمران شهری در عالی‌شهر آغاز شد

معاون وزیر راه و شهرسازی، حمل و نقل ریلی را یکی از اولویت‌های اصلی در شهر‌های جدید دانست و بیان کرد: مصمم هستیم در سال آینده نیز طرح‌های مهمی در حوزه حمل و نقل ریلی را بین شهر‌های مادر و شهر‌های جدید اجرا کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.