تغذیه‌ مناسب بعد از ورزش

دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: افراد برای این که از ورزش‌های هوازی نتیجه بهتری بگیرند، باید به تغذیه خود بعد از انجام ورزش‌ها توجه داشته باشند.

زهرا احدی، دبیر انجمن تغذیه البرزدر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با اشاره به این که افراد برای این که از ورزش‌های هوازی نتیجه بهتری بگیرند، باید به تغذیه خود بعد از انجام ورزش‌ها توجه داشته باشند گفت: خوردن آب هنگام ورزش نه تنها برای سلامت عمومی بلکه برای داشتن عملکردی مناسب در ورزش نیز ضروری است.

دبیر انجمن تغذیه البرز افزود: تخم‌مرغ ماده مغذی است که در خود تمامی ویتامین‌های محلول در چربی و آب را دارد و اسیدآمینه، پروتئین‌های لازم برای بازسازی مجدد عضلات را نیز تأمین می‌کند.

احدی با بیان این که  خوردن سیب زمینی شیرین مقدار بالایی از ویتامین A ویتامین B۵، B۶، تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین و کاروتنوئید را در خود  دارد گفت: همچنین حاوی فیبر است که افراد را به اندازه کافی سیر نگه داشته تا از نوشیدنی‌های شیرین و مواد غذایی مضر دور بمانند.  

او افزود: نوشیدن  آب آلبالو  که یک منبع عالی از آنتی اکسیدان‌ها است می‌تواند آسیب‌های عضلانی را دفع کند.

دبیر انجمن تغذیه البرز با بیان این  که نوشیدن  شیرکاکائو برای احیاء، ترمیم سلول‌ها و عضلات مفید است، گفت: شیرکاکائو کلسیم فراوانی دارد که با نوشیدن آن  از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری خواهد شد.

احدی افزود: بلوبری با داشتن کالری پایین در رژیم‌های غذایی محبوبیت ویژه‌ای دارد و برای کسانی که می‌خواهند رژیم غذایی سالم داشته باشند، مناسب است.

او افزود: چای سبز  نسبت به آنتی‌اکسیدان‌های معروفی، چون ویتامین‌های C و E بسیار قوی‌تر عمل می‌کند.

انتهای پیام /ر. ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.