فراخوان اولین جشنواره ملی عکس بوشهر منتشر شد

فراخوان اولین جشنواره ملی عکس بوشهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر منتشر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر بوشهر با همکاری انجمن سینمای جوانان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اولین جشنواره ملی عکس بوشهر را به منظور شناسایی ظرفیت‌های حوزه مردم شناسایی، گردشگری، مستند نگاری این شهر برگزار می­‌کند.

اهداف برگزاری جشنواره، معرفی میراث فرهنگی، هویتی، تاریخی و گردشگری شهر بوشهر در سطح ملی و بین المللی، معرفی بستر‌های مناسب در حوزه گردشگری استان بوشهر،  ثبت مکان‌های گردشگری و خدماتی برای جذب مخاطبان، گردشگران و علاقه‌­مندان به فرهنگ، هنر و تمدن از ایران و سراسر دنیا، باز تولید اشتغال فرهنگی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه، تقویت و مستندنگاری شهری از طریق تولید محتوا و  نقش ­پذیری شهر بوشهر به عنوان شاهراه دریایی ابریشم  اعلام شده است.

 شرکت در این جشنواره برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

هر شرکت‌کننده می‌تواند حداقل ۱۰ و حداکثر۲۰ قطعه عکس را به دبیرخانه بفرستد.

آثار نباید پیش از این در جشنواره و نمایشگاهی شرکت کرده باشد. بهتر است آثار خلق شده متعلق به سال۱۳۹۹ باشد.

شرکت کنندگان باید فایل عکس‌ها را به همراه نام و نام خانوادگی، یک قطعه عکس پرسنلی خود و شماره ردیف با حروف انگلیسی مانند: Ahmadi۰۱ Ahmadi۰۲ نام‌گذاری کنند و بفرستند.

 ویرایش عکس‌ها تنها در حدی که به اصالت تصویر خدشه وارد نکند، مورد قبول است. هر ترفندی که جنبه مستند بودن اثر را مخدوش کند، مورد قبول نیست. اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی، کراپ در عکس‌ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد قابل قبول است. تشخیص نهایی این مسأله به عهده دبیرخانه است.

 ارسال اثر از سوی هنرمندان و شرکت­‌کنندگان به منزله قبول شرایط و اعلام مالکیت معنوی این اثر است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌ای، عواقب حقوقی و جزایی آن به عهده شرکت‌کننده است.

 برگزارکننده مجاز است آثار ارسالی را در امور نمایشگاهی، انتشاراتی، اطلاع رسانی و تبلیغاتی خود با ذکر نام عکاس در هر زمان استفاده کند.

به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه مسابقه  فرستاده شود، به هیچ­ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 رأی هیأت داوران قطعی است و هیچگونه اعتراضی پذیرفته نیست و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده بر عهده برگزارکننده است.

 برگزارکننده هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی ناشی از ارسال نامطلوب ندارد.

به ازای هر اثر برگزیده و راه‌­یافته به نمایشگاه مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به عنوان حق‌التألیف به صاحب اثر پرداخت می‌شود. (به غیر از نفرات برگزیده)

 آثار باید از طریق ایمیل جشنواره (bushehr.iycs@gmail.com) یا به نشانی بوشهر. خیابان­عاشوری. بهارستان۲۲ (شهیددموخ). صندوق پستی ۷۵۱۵۸۴۸۳۴۵ ارسال شوند.

 در خصوص موارد پیش ­بینی نشده دبیرخانه مجاز به تصمیم­‌گیری‌های لازم است.

 ارسال عکس‌ها از سوی شرکت‌کنندگان به‌منزله قبول مقررات است.

آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار در بخش استانی، سی ام بهمن ۱۳۹۹ است و انتخاب آثار پنجم اسفند صورت می‌گیرد.

مراسم اختتامیه و برپایی نمایشگاه هجدهم اسفند همزمان با روز بوشهر برگزار می‌شود.

جوایز جشنواره به سه نفر اهداء می‌­شود و به هر یک بدون در نظر گرفتن اولویت، لوح تقدیر. تندیس جشنواره و مبلغ ۱۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

همچنین از ۵ نفر قدردانی خواهد شد و بدون در نظرگرفتن اولویت، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ۴ میلیون ریال هدیه داده می‌شود.

هیأت انتخاب و هیأت­ داوران نیز به صلاحدید دبیرخانه از انجمن سینمای جوانان استان بوشهر هستند.

نشانی دبیرخانه اولین جشنواره ملی عکس بوشهر: بوشهر. خیابان شهید عاشوری. بهارستان ۲۲ (شهید دموخ)، انجمن سینمای جوانان استان بوشهر و شماره تماس: ۰۷۷۳۳۵۳۸۱۲۶ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.