چمبر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مردم با رای دادن در انتخابات به دنبال تغییر هستند

فعال اصلاح طلب درباره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر در سال آینده توضیحاتی داد.

آنچه مردم در انتخابات به دنبال آن هستند تغییر استعیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شانس بیشتر روسای مجلس نسبت به افراد دیگر در راهیابی به پاستور گفت: ریاست جمهوری و ریاست مجلس از موقعیت‌های کلان نظام محسوب می‌شوند و اتفاقا شاید بد هم نباشد که در این موقعیت قرار بگیرند.

او ادامه داد: فردی که در حوزه قانون و قانون‌‍‌گذاری بوده از مقتضیات قانونی کشور به خوبی آگاه است و از ظرفیت‌های کشور به خوبی شناخت دارد، البته ناگفته نماند که حوزه اجرا با حوزه قانون‌گذاری تفات دارد، شاید در حوزه اجرا محدودیت‌ها ، ظرافت‌ها و شایستگی‌های متفاوت و بیشتری وجود داشته باشد.

چمبر با اشاره گفت: آنچه مردم در انتخابات به دنبال آن هستند؛ تغییر است. مردم گمان می‌کنند فردی که از حوزه قدرت نظیر مجلس می‌خواهد وارد پاستور شود بتواند چندان منادی تغییر برایشان باشد؛ البته به نظر من می‌تواند تغییر ایجاد کند، کمااینکه نگاه و اختیارات مجلس و رئیس مجلس ممکن است با حوزه اجرا متفاوت باشد؛ موضوعی که الان هم شاهد آن هستیم؛ اما باور پذیری آن برای مردم سخت است. 

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورها، حزبی که پارلمان را می‌برد حوزه اجرا را هم می‌تواند به دست بیاورد، معمولا این تغییرات در یک زمان اتفاق می‌افتد و هماهنگی یکسانی در دولت و پارلمان به دست می‌آید. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار