رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح کرد؛

پیش بینی ۲۱۰هزار فرصت شغلی به همت کمیته امداد امام خمینی (ره)

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال ۲۱۰ هزار فرصت شغلی در سطح کشور ویژه خانواده های مددجوی کمیته امداد پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر به تایباد گفت: امسال ۲۱۰ هزار فرصت شغلی در سطح کشور ویژه خانواده‌های مددجوی کمیته امداد پیش بینی شده که از این تعداد اشتغال تا پایان آذر ماه ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در کشور به سرانجام رسیده که در این حوزه ۶۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

او افزود: با اعتباراتی که دولت در سال آینده در حوزه اشتغال خانواده‌های مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) پیش بینی کرده و مجلس به دنبال افزایش آن می‌باشد، امید است در سال آتی ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به طرح پویش "ایران مهربان" و حمایت از ایتام کشور اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح که با استقبال کارمندان دولت و بخش خصوصی روبرو شده است بنا داریم در آغاز سال آینده هیچ یک از ایتام کشور بدون حامی نباشند که در این حوزه رسانه‌های ملی و اصحاب رسانه نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد عزم خود را جزم کرده تا مشکلات خانواده‌های زیرپوشش را به کمترین میزان برساند، بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۳۴ هزار واحد مسکونی مددجویان در کشور فاقد حمام، ۳۸ هزار و ۵۰۰ خانوار بدون سرویس بهداشتی و ۴۹ هزار خانواده بدون لوله کشی گاز هستند که تلاش می‌شود طی تفاهمنامه با استانداری‌ها، صنایع و خیران حقیقی و حقوقی مشکل این خانواده‌ها برطرف شود.

او تصریح کرد: تفاهمنامه‌هایی در استان‌ها برای تامین مسکن مددجویان مبادله می‌شود و تامین مسکن برای یتیمان از جمله سیاست‌های دولت است که تلاش می‌شود در مدت یک سال یتیمان فاقد مسکن در روستا‌ها خانه‌دار شوند.

این مقام مسئول با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۲۵ درصدی مستمری مددجویان در لایحه بودجه سال آینده، تاکید کرد: باتوجه به تورم این رقم پاسخگوی معیشت خانواده‌های زیرپوشش نیست و کمیسیون تلفیق مجلس قول داده این رقم را افزایش دهد.

بختیاری اظهار کرد: امسال ۴۳ هزار واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد حمایتی پیش بینی شده که تاکنون ۲۰ هزار واحد تحویل داده شده و بقیه تا پایان سال واگذار می‌شود.

هم اکنون بیش از نیم میلیون نفر در خراسان رضوی در قالب حدود ۲۲۰ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

انتهای پیام// ا. چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.