برپایی مانور صفر لحظه‌ای در شهرستان روانسر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از برپایی مانور صفر لحظه‌ای در شهرستان روانسر با پیش فرض وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری خبر داد و گفت: آمادگی همه بخش‌های مدیریت بحران در جریان این مانور مطلوب ارزیابی شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرزین معتمدی، امروز (۲۳ دی) در حاشیه برپایی  مانور زلزله با اشاره به برنامه‌های هلال احمر برای برپایی مانوار‌های صفر لحظه‌ای با هدف ارزیابی ارائه خدمات در زمان بحران و همچنین ارتقا توانمندی نیرو‌های امداد و نجات، گفت:  امروز (سه شنبه) مانور صفر لحظه‌ای را در شهرستان روانسر برگزار کردیم.

او پیش فرض این مانور را که بدون هماهنگی قبلی انجام شده بود، وقوع زلزله‌ای با بزرگی ۶.۳ ریشتر و در عمق هفت کیلومتری زمین در نزدیکی روستا‌های روانسر اعلام کرد و ادامه داد: این زلزله فرضی ساعت ۹ و سه دقیقه صبح رخ داد و بلافاصله پس از آن تیم‌های ارزیاب هلال احمر برای بررسی میزان خسارت وارد منطقه شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بررسی عمق خسارت در منطقه، امدادرسانی به افراد حادثه دیده، استفاده از تیم‌های جست و جو با کمک‌های سگ‌های زنده یاب و دستگاه‌های زنده‌یاب که برای اولین بار در مانور از آن استفاده شد و ... را از جمله اقداماتی دانست که در این مانور انجام شد و تاکید کرد: کار‌های لازم برای شناسایی افراد زنده انجام و خدمات تریاژ و انتقال مصدومین نیز هم از طریق آمبولانس‌های هلال احمر و هم اورژانس صورت گرفت.

معتمدی یادآور شد: همچنین اقدامات لازم برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان فرضی نیز انجام شد.

او با بیان اینکه در جریان این مانور جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان روانسر نیز با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان، فرماندار و دیگر مسئولین برگزار شد، تاکید کرد: تمام اقدامات انجام شده در این مانور از سوی اعضای مدیریت بحران مطلوب ارزیابی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از این مانور صفر لحظه‌ای به عنوان مانوری دورمیزی و عملیاتی یاد کرد که در جریان آن وضعیت امکانات و توانمندی نیرو‌های امدادی و همچنین زمان مدیریت حادثه و سرعت عمل اعضای مدیریت بحران بررسی شد.

به گفته معتمدی، هریک از مانوار‌های صفر لحظه‌ای هلال احمر با سناریوی متفاوتی در نظر گرفته می‌شود تا بتوان آمادگی لازم را در برابر همه بلایای طبیعی و حوادث غیرطبیعی داشت.

انتهای پیام /ز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار