تازه‌های نشر؛

رنج نامه ای که بر مبنای واقعیت است

کتاب صوتی «زمان دست دوم» ترجمه شهرام همت زاده در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،کتاب صوتی «زمان دست دوم» اثر سویتلانا آلکسیویچ ترجمه شهرام همت زاده به تازگی در انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. مریم حبوب راوی و حامد فعال صدابرداری این اثر را برعهده داشتند. کتاب پیش از این سال ۹۷ درهمین انتشاراتی و در قالب کتاب کاغذی منتشر شده بود.


بیشتربخوانید



کتاب داستان فروپاشی چند نسل از مردم است؛ مردمی که در نظام زیستی سوسیالیستی باور‌های خود را برآب رفته می‌بیند. پس از آن در نظام دموکراتیک جمهوری فدراتیو حلول دیگرگونه‌ای از نمادها، متفکران و مدیران شکل دهند به ساختار زیستی سوسیالیستی را در قالبی دیگر مشاهده می‌کند.

نویسنده برای نگارش کتابش هشت سال سفرکرد، به شهر‌های مختلف روسیه رفت و از نزدیک پای صحبت‌های مردم نشست. حاصل این سفر‌ها اثری شد که روایتی رنج نامه گون از زندگی و زیست آن‌ها به مخاطب ارائه می‌کند. نگاه انسانی حاکم بر اثر به گونه‌ای است که باعث می‌شود کتاب به زبان‌های گوناگونی از جمله انگلیسی، فرانسه و آلمانی ترجمه شود.

از جمله جوایزی که کتاب «زمان دست دوم» کسب کرد، می‌توان به جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد. سویتلانا آلکسیویچ نویسنده مشهور اوکراینی است و این اثر جنجالی‌ترین اثر او محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار