چوپان: ایران قطب پرورش اندام جهان است/ اگر یک دونده بگوید من مکمل استفاده نمی‌کنم دروغ می‌گوید

بدنساز کشورمان و نفر چهارم رقابت‌های مستر المپیای ۲۰۲۰ درباره شرایط خود توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی چوپان قهرمان سنگین وزن پرورش اندام کشورمان و نفر چهارم مسابقات مستر المپیا سال ۲۰۲۰  بیان کرد: رقابت‌های مستر المپیا حدود ۷۰ سال است که برگزار می‌شود و اگر بخواهم خلاصه‌ای از این رقابت‌ها را بیان کنم باید بگویم که مسابقه‌ای است که ۵ نفر از بهترین بدن‌های جهان که دارای بالاترین تناسب هستند در آن انتخاب می‌شوند. این ۵ نفر بالاترین و پیشرفته‌ترین عضلات انسانی در جهان را روی سکوی رقابت‌های المپیا به نمایش می‌گذارند.

او گفت: یک انسان معمولی نمی‌داند که عضلات شکم دارای چه مهره‌هایی است. نمی‌داند عضلات انسان وقتی بزرگ می‌شود به چه شکلی در می آید. کسی که بخواهد به مسابقات مستر المپیا وارد شود باید مجوز بگیرد. ما برای شرکت در این رقابت‌ها باید در چندین مسابقه شرکت کنیم، اگر طلا بیاوریم مستقیم به مستر المپیا راه پیدا می‌کنیم، اما اگر طلا نگیریم باید امتیاز‌های زیادی را جمع کنیم. پایه مدالی و قهرمانی مستر المپیا با المپیک برابر است. در سال یک آقا برنده مجسمه ساندو می‌شود. کسی که برنده مجسمه ساندو می‌شود، آخرین و بالاترین تناسب عضلات جهان را دارد.

اولین مدال من در المپیا به عنوان نخستین مدال آسیایی این رقابت‌ها ثبت شد

هادی چوپان در رابطه با حضور ایرانی‌ها در این رقابت‌ها عنوان کرد: اولین ورزشکار ایرانی که در رقابت‌های مستر المپیا شرکت کرد، زنده یاد بیت الله عباسپور بود که توانست در اولین و آخرین حضورش مقام پنجم را کسب کند. بعد از عباسپور دومین نفری که به رقابت‌های المپیا رفت، من بودم. در اولین حضورم توانستم مقام سوم را کسب کنم. این مدال به عنوان اولین مدالی بود که با نام آسیا ثبت شد. مدال برنز من در سال ۲۰۱۹ اولین مدال در رقابت‌های المپیا است که یک نفر از قاره آسیا آن را به دست آورد.

او ادامه داد: باعث افتخار من است که لیاقت برافراشتن پرچم ایران را داشتم. از خدا می‌خواهم که این موضوع بازهم تکرار شود. پشت من نفرات زیادی هستند که می‌توانند در مسابقات بزرگ جهانی شرکت کنند و مقام بیاورند.

ایران قطب پرورش اندام دنیا است

چوپان در رابطه با بدنسازان ایرانی اظهار داشت: در کشورمان بیش از ۲ میلیون بدنساز داریم که حداقل یک هزار نفر از آن‌ها در سطح بین المللی فعال هستند، اما متاسفانه فدراسیونی نداریم که بخواهد به این ورزشکاران توجه کند. ۱۶ سال رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام یک نفر بود، اما نتوانست کاری کند که شایسته ورزشکاران باشد. خیلی از قهرمانان ما در این راه پیر شدند.

او گفت: ورزشکاران ما می‌توانستند مدال‌هایی بالاتر از رقابت‌های جهانی بیاورند، اما چون به آن‌ها رسیدگی نشد، پراکنده و پیر شدند. با این بی توجهی‌ها عمر قهرمانی بسیاری از ورزشکاران ما خیلی زود به پایان رسید. فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ما باید کاری کند که هر سال چند تیم از ایران در رقابت‌های جهانی شرکت کنند. ما می‌توانیم در این ورزش در دنیا حکومت را کنیم چرا که ایران قطب بدنسازی در دنیا است. به تازگی انتخابات جدید  فدراسیون پرورش اندام انجام شد و رئیس جدید روی کار آمد، خدا کند که آن صندلی، صندلی منفعت نباشد بلکه صندلی خدمت به این رشته مظلوم باشد.

او در رابطه با اینکه ورزشکار ایرانی است و توانسته با نام ایران عناوین زیادی را به دست بیاورد، تصریح کرد: ایران جان من است. از جان بالاتر که نداریم. مگر می‌شود یک فرزند مادرش را دوست نداشته باشد. وطن ما مادر ما است، اگر روزی ۱۰ بار در آن زمین بخوریم باز می‌ایستیم و خاکش را می‌بوسیم. بعضی ها به من می‌گویند که از ایران بروم، اما من همیشه در پاسخ به این افراد می‌گویم: اگر توانستید مادرتان را ترک کنید من هم کشورم را ترک می‌کنم و از ایران می‌روم. در جامعه ورزشی جهان وقتی نام یک ورزشکار ایرانی می‌آید، صد درصد همه دنیا از او می‌ترسند. ورزشکاران ایرانی همه رشته‌های جهانی را تجربه کرده اند و می‌توانند در آن‌ها مقام بیاورند.

 ۵ سال عضو تیم ملی بودن اما گچ کاری می‌کردم

گرگ پارسی (لقب هادی چوپان) در ادامه گفت: با توجه به اینکه شغل من در گذشته گچ کاری بود، حتی زمانی که اولین قهرمانی جهان را به دست آوردم هم گچ کاری می‌کردم. من تا سال ۲۰۱۵، پنج سال عضو ثابت تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام ایران بودم.  در این ۵ سال یک مدال نقره و چهار طلای جهان، یک طلای آسیایی کسب کردم. در آن مدت گچ کاری شغل من بود. در آن مدت وضعیت من طوری بود که برای بازبینی مسابقات تیم ملی مجبور بودم از شیراز تا تهران را با اتوبوس بیایم. در آن زمان همیشه ناراحت بودم که چرا من قهرمان جهان و عضو تیم ملی هستم، اما کسی از من و ورزش بدنسازی حمایت نمی‌کند.

تمام ورزشکاران از مکمل استفاده می‌کنند

قهرمان سنگین وزن کشورمان در رابطه با مصرف مکمل‌های ورزشی و استروئید بین ورزشکاران این رشته بیان کرد: قرار نیست وقتی می‌گویند یک بدنساز آمپولی است فکر مردم به سمت دوپینگ برود. نمی‌شود گفت که فقط ورزشکاران بدنسازی از مکمل و دارو استفاده می‌کنند. من ۲۲ سال است که ورزش می‌کنم. به قطعیت می‌گویم که اگر یک دونده بگوید من مکمل استفاده نمی‌کنم دروغ می‌گوید. کشتی گیر، تکواندو کار، شناگر و حتی شطرنج بازها هم، مکمل ورزشی استفاده می‌کنند. علم پیشرفت کرده است و امروزه کسی برای تامین پروتئین بدنش روزی ۶ کیلو مرغ استفاده نمی‌کند، بلکه از پودر پروتئین استفاده می‌کند. این موضوع که به بدنسازان تهمت بزنند و بگویند شما آمپولی هستید، زشت است. نباید بخواهیم یک شبه به همه چیز برسیم. برای قهرمان شدن باید سال‌های زیادی زحمت کشید. من همیشه گفتم و می‌گویم که بدنساز اگر سرش هم بشکند می‌گویند دارو استفاده کرده است.

هادی چوپان گفت: آرزوی بهتر شدن تفکرات ورزشی را دارم. آرزو دارم که قهرمانان رشته بدنسازی و پرورش اندام بیشتر دیده شوند چرا که بسیار مظلوم هستیم. جا دارد که از پهلوان روح الله داداشی یادی کنیم که خیلی زود خاموش شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار