افتتاح کارخانه تولید مکمل‌های ویتامینه دامی در اراک

در مراسمی با حضور ویدئویی رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی واحد تولید مکمل‌های ویتامینه دامی در اراک به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در مراسمی با حضور مسئولان استان مرکزی و شهرستان اراک و ارتباط ویدئویی با فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کارخانه تولید مکمل‌های ویتامینه و معدنی در یک شرکت تولید فراورد‌های دامی وابسته به بنیاد مستضعفان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان ایجاد شده و ظرفیت تولید ان سالانه ۶ هزارو ۳۰۰ تن مکمل‌های ویتامینه و معدنی دام و طیور است و راه اندازی ۳۵ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.

سوادکوهی مدیر عامل این واحد صنعتی گفت: با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان ظرفیت تولید سالانه ۶ هزارو۳۰۰ تن انواع مکمل‌های ویتامینه و معدنی دام و طیور و آبزیان در این مجموعه ایجاد شده و این میزان ۷ درصد نیاز کشور به این محصول است.

سوادکوهی افزود: با بهره برداری از این کارخانه بیش از ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده و ۲۰ نوع مکمل ویتامینه و معدنی مورد نیاز دام سبک و سنگین، پرواری و شیری، طیور گوشتی و تخمگذار و آبزیان تولید و توزیع خواهد شد.

فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور هم در ار تباط تصویری با این مراسم گفت: مکمل‌های معدنی و ویتامینه و نهاده‌های دام و طیور از جمله نیاز‌های اساسی برای خودکفایی و ثبات در تولیدات دامی است.

فتاح افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حرکت به سمت خودکفایی تولید این محصولات به عنوان یک اولویت اساسی باید مورد توجه قرار گیرد.

این واحد تولیدی همراه و همزمان با ۴ طرح دیگر در استان‌های مرکزی، کردستان، کرمانشاه و اصفهان از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

این ۵ طرح‌ در کردستان، مرکزی، کرمانشاه و اصفهان با سرمایه­‌گذاری سه هزار و ۴۸۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان بهره‌برداری و برای هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

افزایش سالانه ۷۴هزار تن به ظرفیت تولید شیر، سه هزار و ۷۰۰ تن به ظرفیت تولید گوشت و ۵۹ هزار تن به ظرفیت تولید خوراک دام کشور، رهاورد بهره‌برداری از این طرح هاست.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.