در پی وقوع زمین لرزه در سفید سنگ خراسان رضوی رخ داد؛

آماده‌باش کلیه نیرو‌های امداد و نجات در مشهد/ مردم هوشیار بخوابند

سخنگوی هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه هلال احمر مشهد در حالت آماده باش است، گفت: تاکنون هیچ گزارش خسارتی جانی و مالی نداشته ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی محمودی سخنگوی هلال احمر خراسان رضوی گفت: در پی زلزله ۴/۲ ریشتری در مرکز سفید سنگ فریمان خراسان رضوی، سه تیم به تعداد ۱۵ نفر از امدادگران هلال‌احمر فریمان به منطقه اعزام شدند.

او افزود: دو تیم از امدادگران هلال‌احمر تربت جام نیز به عنوان تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند. این تیم‌ها در حال حاضر درحال بررسی وضعیت و استعلام از دهیاران هستند.

سخنگوی هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه، تاکنون هیچ گزارش خسارتی نداشتیم، ادامه داد: مردم آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند. نقاط پناه‌گیری را در منزل یک بار دیگر مرور کنند. کیف اضطراری که برای چنین مواقعی نیاز است را در منزل خود داشته باشند.


بیشتر بخوانید

محمودی با اشاره به اینکه، کیف اضطراری شامل اقلام حیاتی اولیه است، بیان کرد: توصیه ما به همه مردم این است که امشب آرامش خود را حفظ کنند. بعضی از مواقع ترس و استرس سبب حوادث جانی می‌شود. از مردم خواهش می‌کنم، هوشیار بخواند و به خواب عمیق فرو نروند.

او با بیان اینکه در خصوص احتمال وقوع پس‌لرزه‌ها نمی‌توان به صورت قطعی اظهار نظر کرد، تصریح کرد: درخصوص پس‌لرزه‌ها قطعیت وجود نداشته و احتمال اینکه این زلزله پس‌ لرزه داشته باشد، وجود دارد.


ستاد فرماندهی آتش نشانی مشهد در وضعیت عملیات ویژه قرار گرفته است

 
مسعود ظهوریان مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: در پی زلزله ۴/۲ ریشتری در سفید سنگ فریمان و احساس آن در مشهد، ۵۲ ایستگاه آتش‌نشانی مشهد با ۴۵۰ نفر نیرو در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

او افزود: تیم‌های حریق، نجات ویژه و تیم تکان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد که مربوط به عملیات ویژه چندمنظوره مشهد هستند به حالت آماده‌باش درآمدند.


فرودگاه مشهد در حالت عادی است

 
محمود امانی مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: وقوع زلزله ۴.۲ ریشتری در سفید سنگ این استان خسارتی در فرودگاه مشهد نداشته و این فرودگاه عملیاتی است.

او افزود: در پی وقوع این زمین لرزه به سبب نزدیک بودن کانون آن به فرودگاه مشهد، از سطوح پروازی و تاسیسات زیربنایی فرودگاه بازدید‌های لازم انجام شد.

انتهای پیام//م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار