استقبال دولت مستعفی یمن از تصمیم آمریکا علیه انصارالله

دولت مستعفی یمن ضمن مطرح کردن ادعا‌های خود علیه جنبش انصارالله، از تصمیم آمریکا برای قرار دادن این جنبش در فهرست تروریسم استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه دولت مستعفی یمن از تصمیم دولت آمریکا برای تشدید فشار بر جنبش انصارالله استقبال کرد.

وزارت خارجه دولت عبد الربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، روز دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد از تصمیم دولت واشنگتن برای گنجاندن جنبش انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی استقبال می‌کند و این اقدام را در راستای خواست دولت مستعفی توصیف کرد.

در بیانیه وزارت خارجه یمن ادعا می‌شود جنبش انصارالله به دلیل اقدامات تروریستی و نیز درگیری‌های درازمدت شایسته قرار گرفتن در فهرست نهاد‌های تروریستی است. در این بیانیه همچنین مدعا‌هایی علیه جمهوری اسلامی مطرح می‌شود از جمله اینکه حمایت عقیدتی، مالی و نظامی ایران از انصارالله همان چیزی است که به آن‌ها اجازه می‌دهد دست به اقدامات تروریستی بزنند.

سخنگوی دولت مستعفی یمن نیز مدعی شد: پس از تصمیم آمریکا، توجه جهان به جنایات انصارالله معطوف خواهد شد.

پیش از این محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی انصارالله یمن اعلام کرد: تمامی گزینه‌های آمریکا در برابر یمن شکست خورده است. ما از آنچه واشنگتن انجام خواهد داد نمی‌هراسیم و این تصمیم به مقابله ما با تجاوز در همه سطوح مشروعیت می‌بخشد.

البخیتی تصمیم آمریکا علیه این جنبش را تلاش برای محروم کردن مردم یمن از حق دفاع از خود در برابر تجاوزات توصیف کرد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داد مایک پمپئو اعلام کرده وزارت خارجه آمریکا قصد خود برای تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله را به کنگره این کشور خواهد رساند. در همین راستا رهبر انصارالله و دیگر مقامات این جنبش مردمی به فهرست تروریست‌های بین المللی افزوده می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار