۲ پارک اوره و ملامین در چهارمحال و بختیاری راه اندازی می‌شود

با راه‌اندازی ۲ پارک اوره و ملامین از صنایع پایین دستی پتروشیمی لردگان، ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری جدید در استان چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی راه‌اندازی پارک اوره و پارک ملامین در شهرستان لردگان گفت: با راه‌اندازی این دو پارک ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری جدید در این استان ایجاد می‌شود.

او افزود: مقرر شده است تا با انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان که به زودی انجام می‌گیرد دو مجتمع پایین‌دستی پتروشیمی لردگان در استان راه‌اندازی شود.


بیشتر بخوانید


نصیری اضافه کرد: این صنایع پایین‌دستی زیرمجموعه واحد‌های تولید اوره و کریستال ملامین در منطقه ایجاد می‌شود که با شکل‌گیری آن که به گفته مسئولان ظرف دو ماه آینده وارد فاز اجرایی می‌شود می‌توان شاهد تحول دیگری از رونق اشتغال در این منطقه باشیم.

او ادامه داد: در حدود ۴۰ واحد فراروی ملامین و اوره در منطقه ایجاد می‌شود که بخش قابل توجهی است و باید زمین مورد نیاز و منابع آب آن نیز تامین شود.

نصیری گفت: چندین نقطه در شهرستان لردگان برای راه‌اندازی این دو پارک در نظر گرفته شده که با حضور کارشناسان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط مورد بازدید قرار می‌گیرد و در هر مکانی که از نظر اقتصادی و به ویژه تامین آب شرایط بهتری داشته باشد زمین اختصاص داده می‌شود.

او با تاکید بر تسهیل در امر سرمایه گذاری افزود: بی‌شک با تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری در استان و جذب سرمایه‌گذاران با شکل‌های فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی می‌توان گام موثری در راستای رونق اشتغال در استان برداشت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.