نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

علامه مصباح یزدی، عمار انقلاب اسلامی بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مرحوم آیت الله علامه مصباح یزدی، عمار امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بودند و در مواجهه با فتنه‌ها با بصیرت عمل می‌کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در حاشیه آیین گرامیداشت مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی که ظهر امروز در محل مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین برگزار شد، گفت: مرحوم آیت الله علامه مصباح یزدی، عالمی ربانی بودند و در تمام طول عمر با برکتشان در جستجوی این بودند که معرفتشان نسبت به مبدأ هستی و معارف نورانی کتاب آسمانی قرآن کریم و اهل بیت (ع) کامل شود.

وی افزود: ایشان مصداق این حدیث شریف امام صادق (ع) بودند که هر کسی که برای خدا یاد بگیرد و عمل کند و برای خدا به دیگران تعلیم دهد، در پیشگاه او و در ملکوت آسمان ها، بزرگ شناخته می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین به گستردگی حوزه نگاه مرحوم علامه مصباح یزدی اشاره و تصریح کرد: ایشان توانستند از کشور‌های مختلف دنیا جوانانی را جذب کنند و تحت تعلیمات معارف دینی قرار دهند تا هر کدام از آن‌ها بتوانند همانند سفیری در بیان معارف دینی در کشور‌های مختلف دنیا اثرگذار باشند.

وی افزود: بسیاری از طلاب حوزه علمیه کشورمان نیز توسط ایشان تربیت شدند تا آن‌ها نیز بتوانند در کشور‌های مختلف دنیا مبلغ معارف دینی باشند.

امام جمعه قزوین به آثار برجای مانده از مرحوم علامه مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: ایشان تألیفات و کتالب‌های بسیاری از افکار و اندیشه‌های ناب در رشته‌های مختلف دینی تولید کردند که هم اکنون در اختیار دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سراسر دنیا قرار دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه علامه مصباح یزدی در طول عمر بابرکتشان، بنیان‌های محکم دینی را بنا گذاشتند، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله مصباح یزدی عمار امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بودند و نگاه با بصیرت ایشان و همه شاگردان پرورش یافته در مکتب آن بزرگ مرد، نهضت به پا کرده و فتنه‌ها را خاموش می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.