معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) قم عنوان کرد ؛

معرفی ۱۵۰۰ مددجوی کمیته امداد قم برای دریافت وام اشتغال به بانک

مصلح گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، یک هزار و ۵۰۰ مددجوی این نهاد برای دریافت وام اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مهرداد مصلح معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) قم گفت: از این تعداد، ۷۰۰ نفر در ۹ ماه امسال و ۸۰۰ نفر در سال گذشته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته بودند.

مصلح اضافه کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او ادامه داد: وام اشتغال به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال است و به مددجویانی که در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده باشند، پرداخت می‌شود.

مصلح بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای انجام و برای همه شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره صادر می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) قم اضافه کرد: آموزش‌های ارایه شده در سه دوره آموزش‌های مهارتی بلندمدت، دوره پایدارسازی در رشته‌های مصنوعات چوبی، دام‌پروری و پرندگان زینتی و دوره کسب‌وکار است.

مصلح بیان کرد: ۴۵ درصد از وام‌گیرندگان خانم و ۵۵ درصد مرد بوده‌اند که درصد زیادی از آقایان، فرزندان زنان سرپرست خانواری هستند که به سن اشتغال رسیده‌اند.

به گفته معاون کمیته امداد قم، جامعه هدف اشتغال در زنان تحت پوشش کمیته امداد ۱۶ تا ۴۵ سال و در مردان ۱۸ تا ۶۰ سال می‌باشد.

حدود ۲۲ هزار و ۲۷ هزار خانوار در قالب حدود ۳۹ هزار و ۸۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد قم هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.