پنس احتمال برکناری ترامپ را رد نکرد

بنا بر اعلام سی‌ان‌ان، معاون رئیس‌جمهور آمریکا استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری دونالد ترامپ را منتفی نمی‌داند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، معاون رئیس جمهور آمریکا استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا برای برکناری دونالد ترامپ را غیر محتمل نمی‌داند.

سی ان ان با استناد به منابع نزدیک به مایک پنس گزارش داد معاون ترامپ کاملا گزینه اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا را در بحبوحه تحولات اخیر منتفی نمی‌داند. در تیم پنس این نگرانی وجود دارد که گفته شود ترامپ اقدامات خطرناکی علیه کشور انجام می‌دهد و با توجه به حوادث یک هفته اخیر گزینه برکناری او از سوی معاونش باید روی میز باشد.

در عین حال تیم پنس امیدوارند که یک انتقال قدرت مسالمت آمیز صورت گیرد و به رئیس جمهور منتخب برای مبارزه با همه گیری کمک کنند. طبق گزارش شبکه سی ان بی سی، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در واقع با استناد به اصلاحیه بیست و پنجم قانون اساسی با آژانس‌های مربوطه خود بحث و تبادل نظر کردند و به این نتیجه رسیدند که این روند بیش از آنکه ترامپ در قدرت باشد، طول خواهد کشید.

در صورتی که اکثریت اعضای کابینه تأیید کنند رئیس جمهور قادر به انجام وظایف خود نیست، متمم ۲۵ اجازه انتقال موقت یا دائمی قدرت از رئیس جمهور آمریکا به معاون او را می‌دهد. دموکرات‌ها با توجه به اتفاقا اخیر در حمله به کنگره آمریکا ترامپ را واجد شرایط اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا و برکناری می‌دانند.

کمپین پسا انتخاباتی ترامپ که به طور ویژه بر حول کلید واژه تقلب و دستکاری آرا می‌چرخید، چهارشنبه گذشته و همزمان با برگزاری نشست ویژه سنا برای تائید آرا الکترال انتخابات ۲۰۲۰ به اوج خود رسید. آنجایی که هواداران ترامپ به تحریک او رسوایی بی‌سابقه‌ای را در تاریخ دموکراسی این کشور رقم زده و ساختمان کنگره را مورد یورش قرار دادند و پرچم آمریکا را به زیر کشیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار