معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

تحقق شهر هوشمند به یک زیست‌بوم نیاز دارد

ستاری گفت: تحقق شهر هوشمند بیش از هرچیز، به یک زیست‌بوم نیاز دارد و کارخانه‌های نوآوری بخش جدایی ناپذیر از این زیست‌بوم به شمار می‌روند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:  کارخانه‌های نوآوری یک ابتکار جدید در راستای توسعه زیست بوم نوآوری است و فضا‌های نوآوری با سرمایه‌گذاری و حمایت جدی دولت به طور چشمگیری گسترش یافته است. وجه بارز کارخانه‌های نوآوری در این است که به دست بخش خصوصی توسعه می‌یابند و فضا‌ی لازم را برای تبدیل نوآوری به کسب و کار فراهم می‌کنند.

ستاری ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری را گامی روبه جلو در توسعه پایدار دانست و افزود: کارخانه‌های آلاینده، مونتاژکار و سنتی امروز جای خود را به نوآوری، طراحی و توسعه مرز‌های فناوری داده‌اند. جای تبریک و قدردانی دارد که بخش خصوصی چنین فضای در خورتوجهی را به رونق و گسترش زیست‌بوم نوآوری اختصاص داده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به  رسیدن فضای فعالیت جوانان به بیش از ۳۰ هزار متر مربع با اجرایی شدن کارخانه نوآوری آریا توضیح داد: با ایجاد این کارخانه نوآوری، چند هزار جوان خلاق و دانش آموخته فضایی برای کار و بسط دادن ایده‌های نوآورانه خود پیدا کرده و با کسب‌وکار‌های خود ضمن ایجاد ارزش افزوده و اشتغال، به یاری حل مشکلی از جامعه می‌آیند.

او از نزدیک شدن تهران به شهر هوشمند خبر داد و یادآوری کرد: یکی از بخش‌های شهر هوشمند، ایجاد مراکز و بستر‌هایی است که جوانان بتوانند ایده‌هایشان را به شرکت تبدیل کنند. تحقق شهر هوشمند بیش از هرچیز، به یک زیست‌بوم نیاز دارد و پهنه‌های نوآوری این زیست بوم را کامل می‌کنند. کارخانه‌های نوآوری بخشی مهم و جدایی ناپذیر از این زیست‌بوم به شمار می‌روند که اکنون با ایجاد این کارخانه‌ها، تهران به شهری هوشمند نزدیک شده است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار