استاندار لرستان خبر داد؛

اجرای ۱۱۰ پروژه اولویت‌دار تا پایان سال مالی امسال در لرستان

استاندار لرستان گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان دولت ۴۵۰۰ میلیارد تومان از پروژه‌های استان تمام شود که مهمترین پروژه اثر گذار بر اقتصاد استان پروژه آزادراه خرم‌آباد-بروجرد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، سید موسی خادمی استاندار لرستان در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه در رابطه با مشکلات پروژه سیمان خرم‌آباد گفت: پروژه سیمان خرم‌آباد یکی از پروژه‌های مشکل‌دار استان است از جمله مشکل در مکان یابی و مشکل بین سرمایه‌گذاران و سهامداران وجود داشت. خوشبختانه در این پروژه آنچه که از تسهیلات بانکی اختصاص داده شده به عنوان تجهیزات در اختیار استان است که با توجه به اینکه دستگاه قضایی در حال صدور حکم ورشکستگی سرمایه گذار است طی جلسه با اعضای هیات مدیره بانک سپه تصمیم گرفته شده با استفاده از تجهیزات موجود در مکان فعلی یا مکان دیگری کارخانه سیمان راه‌اندازی شود.

خادمی افزود: ادامه فعالیت کارخانه سیمان خرم‌آباد به دلیل بحث‌های محیط زیستی، اختلافات، وجود نیروگاه و چندین جایگاه نظامی و همچنین مشکلات معدن این پروژه در مکان فعلی بسیار کم است.

او عنوان کرد: با توجه به نامگذاری سال از طرف مقام معظم رهبری تحت عنوان جهش تولید در استان لرستان ۵۶ پروژه تحت این عنوان نامگذاری شده و جهت تامین منابع این پروژه از طریق بانک‌ها، بخش خصوصی و دولت درحال پیگیری است.

واگذاری ۸۰ هکتار زمین بام لرستان به سرمایه‌گذار

استاندار لرستان در رابطه با آخرین وضعیت بام لرستان بیان کرد: اکنون بام لرستان یک مرکز هزینه است و ممکن است طی سال‌های آینده دچار مشکل شود و از نظر بنده بام باید تبدیل به مرکز درآمد و تفریح برای مردم شود در همین راستا حدود ۸۰ هکتار زمین مناسب برای سرمایه گذاری آماده شده و طی فراخوان به سرمایه گذار واگذار می‌شود.

خادمی گفت: دچار انفعال شدن برخی مدیران استان را در ماه‌های پایانی دولت رد نمی‌کنم، ولی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور دولت باید تا آخرین ساعت مثل گذشته کار خود را انجام بدهد در همین راستا چنانچه مدیران دستگاه‌های کم کاری کنند حتما تذکر داده می‌شود و جهت جلوگیری از غفلت و کم کاری مدیران پروژه‌های تا پایان سال تعریف شده است.

۱۱۰ پروژه اولویت‌دار استان تا پایان سال مالی امسال به بهره‌برداری می‌رسند

استاندار لرستان با اشاره به اتمام ۱۱۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی بالا تا پایان سال تصریح کرد: به دلیل اینکه بیش از هزار پروژه در استان داریم و نمی‌توانیم به همه این پروژه‌ها اعتبار بدهیم که به اتمام برسند بر اساس اولویت ابتدای امسال حدود ۱۱۰ پروژه انتخاب شده که اولویت تخصیص اعتبار با این تعداد پروژه است که قول می‌دهیم این تعداد پروژه که جز پروژه‌های استانی استکه تا پایان سال مالی که تیر ماه ۱۴۰۰ است به بهره‌برداری برسند.

خادمی در رابطه با پروژه‌های کلیدی استان در قالب ۱۲۲ پروژه خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از پروژه‌های کلیدی استان مربوط به ایستگاه‌های پمپاژی بودند که از دهه ۸۰ مانده بودند که تعداد زیادی از این ایستگاه‌ها سال ۹۸ افتتاح و یا در حال افتتاح بودند که متاسفانه سیل سال کذشته کلیه از این ایستگاه‌ها را از بین برد، از تعداد ۱۲۲ پروژه ۹ پروژه به دلیل نداشتن وجود خارجی، نبود سرمایه گذار و عدم قابلیت اجرا حذف شدند، از مابقی پروژه‌ها ۲۱ پروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده ۱۹ پروژه با ۸۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند، ۲۸ پروژه بین ۵۰ تا ۸۰ درصد و ۴۶ پروژه کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

او اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا پایان دولت حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از پروژه‌های استان تمام شود که مهمترین پروژه اثر گذار بر اقتصاد استان پروژه آزادراه خرم‌آباد-بروجرد است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.