انباشت آلاینده‌های جوی در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: انباشت آلاینده‌های جوی همراه با افزایش دما از امروز تا روز‌های میانی هفته آینده در خراسان رضوی پیش بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: جو پایدار و آسمانی صاف در روز‌های پیش رو در خراسان رضوی حاکم است که این شرایط افزایش آلاینده‌های جوی را موجب شده است.

او با اشاره به روند افزایشی میانگین دما در خراسان رضوی افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد نه درجه سلسیوس پیش بینی شده است که نسبت به روز گذشته سه درجه افزایش دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی  ادامه داد: بیشینه دمای هوای مشهد در روز‌های شنبه و یکشنبه به ترتیب ۱۲ و ۱۴ درجه سلسیوس پیش بینی شده است.

رضایی پور بیان کرد: کمینه دمای هوا در خراسان رضوی روند افرایشی دارد بطوری که دیشب کمینه دمای هوا در مشهد هفت درجه زیر صفر بود که نسبت به چهارشنبه دو درجه افزایش داشت و تا یکشنبه شب آینده به یک درجه زیر صفر می‌رسد.

او تصریح کرد: برای روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده افزایش شدت ورزش باد در مناطق مختلف خراسان رضوی پیش بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۱ درجه زیر صفر و بردسکن با بیشینه دمای هوای نه درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

رضایی پور اظهار کرد: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد در تربت‌جام با شدت ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.