طرح استیضاح ترامپ در کنگره توزیع شد

درپی تحریک هواداران از سوی ترامپ برای ایجاد خشونت در پایتخت آمریکا، نمایندگان حزب دموکرات خواستار استیضاح و برکناری او شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دموکرات‌ها طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را پس از اعتراضات هوادارانش در واشنگتن و حمله به ساختمان کنگره این کشور و اعمال خشونت در این ایالت، در بین قانونگذاران آمریکایی توزیع کردند.

دیوید سیسیلین، نماینده دموکرات گفت: به زودی متن این لایحه را منتشر می‌کنم. من و دیگر نمایندگان آماده ا‌یم تا او را از سمتش برکنار کنیم.

پس از اعتراضات روز چهارشنبه و یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، نمایندگان دموکرات متمم ۲۵ قانون اساسی این کشور را برای استیضاح رئیس جمهور در دستور کار قرار دادند.

همزمان با سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش و واکنش به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا  در حالی برگزار شد که به دلیل هجوم هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی و نامزد انتخاباتی سال جاری آمریکا، این نشست تعلیق شد.

اندکی پس از تعلیق این نشست، هواداران ترامپ به سمت کاخ کنگره آمریکا هجوم برده، حصار‌ها را پاره کرده و سعی در ورود به این ساختمان داشتند که باعث ایجاد درگیری میان پلیس و معترضان شد. 

قانونگذاران کنگره نیز از بررسی نحوه مدیریت آشوب‌ها و حملات از سوی نیروهای امنیتی در این اعتراضات خبر دادند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار