رییس کل دادگستری کرمانشاه:

۷۳ درصد از پرونده‌های قضایی معوق استان را مختومه کرده ایم

رییس کل دادگستری کرمانشاه بابیان اینکه ۷۳ درصد از پرونده‌های قضایی معوق استان را مختومه کرده ایم، گفت: از دی ۹۸ تا دی ماه ۹۹ تعداد پرونده‌های معوق دادگستری‌های استان از ۵۸ هزار به ۱۵ هزار پرونده کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز توسلی زاده عصر پنجشنبه در جریان دیدار رییس دستگاه قضا با قضات و کارکنان قوه قضاییه استان کرمانشاه  گفت: از ۱۵ هزار و ۸۸۳ پرونده معوق باقیمانده، هزار و ۵۴۶ پرونده در شعب است و مابقی پرونده‌ها هم به شعب اجرای احکام ارجاع شده و همه آن‌ها تاپایان سال مختومه می‌شود.

توسلی زاده همچنین با اشاره به تلاش‌های دادگستری کرمانشاه در زمینه ایجاد صلح و سازش گفت: در ۹ ماه سپری شده از سال جاری بیش از ۱۶ هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان و ۱۸ هزار و ۵۰۰ پرونده توسط ستاد مردمی این استان به صلح و سازش شده است.

او در باره کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی در بخش کیفری و حقوقی گفت: اگر قرارداد‌ها در بنگاه‌های مشاور املاک به درستی تنظیم شود شاهد کاهش عمده‌ای در این زمینه خواهیم بود و ما در این زمینه بیش از پنج هزار بنگاه مشاوره املاک را ساماندهی کرده ایم و اکنون تمام معاملات آن‌ها به صورت الکترونیک ثبت می‌شود ما در گام بعدی به دنبال سامان‌دهی مشاوران خرید و فروش خودرو نیز هستیم.

او  با بیان اینکه ۲۷ پرونده کثیرالشاکی را در دست رسیدگی و پیگیری داریم، گفت: با جدیت به دنبال به نتیجه رساندن این پرونده‌ها هستیم.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به افزایش حدود ۲۰ درصدی ابلاغ الکترونیک و توسعه قابل توجه اجرای الکترونیک احکام گفت: طی یک سال گذشته دستگاه قضایی استان به مدد تلاش و پشتکار همکاران غذایی توانسته است با ارتقا در بخش‌های مختلف به رتبه‌های بهتری در کشور دست پیدا کند.

هدایت حیدری نماینده کارکنان دستگاه قضایی استان کرمانشاه نیز با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در استان گفت: این مشکلات سبب افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و تحمیل فشار مضاعف به کارکنان شده که لازم است برای ایجاد انگیزه در کارکنان برای تحمل این فشار و رسیدگی به انبوه پرونده ها، مشکلات مالی آنان مرتفع شود.

همچنین سلیم خانی به نمایندگی از هیات‌های وابسته به دستگاه قضایی با بیان اینکه هم اکنون نه مرکز پزشکی قانونی در استان کرمانشاه وجود دارد گفت: میانگین جواب دهی مراکز درباره اجساد به کمتر از یک ساعت و جواب دهی به مراجعین به کمتر از ۴۵ دقیقه رسیده است.

خانی افزود: پزشکی قانونی و مرکز تشخیص ژنتیک کرمانشاه به عنوان مرکز غرب کشور به استان‌های همسایه نیز خدمت ارایه می‌کند، اما به دلیل گرانی مواد مصرفی نیاز به تخصیص اعتبار مالی لازم داریم.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.