نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد:

جنوب خراسان رضوی مهد پرورش استعداد‌ها و نخبگان علمی و فرهنگی

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: جنوب خراسان رضوی از دیرباز مهد پرورش استعداد‌ها و نخبگان علمی و فرهنگی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  آیت الله سید احمد علم‌الهدی نماینده، ولی فقیه در  خراسان رضوی گفت: تربت حیدریه از موقعیت ممتازی برخوردار است و در بین شهرستانهای گناباد و کاشمر از وجود دانشگاه برخوردار است.
 
او افزود:  اجرای طرح آمایش به صورت فعلی در شرایط کنونی به صلاح شهرستان‌ها و دانشگاه‌های گناباد و کاشمر نیست و بر توقف اجرای آن از طریق مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید میکنم و در این خصوص پیگیری خواهم کرد.

فتحی رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: در این طرح قرار بوده دانشگاه‌های کم برخوردار و در حال توسعه با قرار گرفتن ذیل دانشگاه معین خراسان رضوی ، امکان رشد و توسعه بیشتری داشته باشند و استفاده از امکانات مشترک سبب هم افزایی و صرفه جویی در هزینه‌ها شود در حالی که آنچه برای ساماندهی واحد‌های آموزش عالی مستقر در جنوب خراسان رضوی درنظر گرفته شده است.

او افزود: تجمیع دانشگاه تربت حیدریه با مجتمع آموزش عالی گناباد و مرکز آموزش عالی کاشمر با مرکزیت یکی از این واحد‌ها است که بدلیل مسافت زیاد بین این واحد‌های دانشگاهی و وجود اختلافات مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اثرگذاری هریک از این واحد‌های دانشگاهی در شهر خود به نظر نمی‌رسد.

رئیس دانشگاه تربت حیدریه ادامه داد: این امر سبب ارتقای کیفی آن‌ها از طریق هم افزایی و استفاده از امکانات مشترک و صرفه جویی در هزینه‌ها که هدف نهایی طرح آموزش عالی می‌شود.

انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.