موج چهارم کرونا در کمین شهروندان مهابادی

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به شیوع دوباره بیماری کرونا در کشور گفت: شهروندان نسبت به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در موج چهارم کرونا جدی باشند.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد نسبت به موج چهارم کرونا در مهاباد هشدار داد و در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: متاسفانه حساسیت‌های اجتماعی شهروندان مهاباد برای بیماری کرونا در جامعه کمرنگ شده و مردم فکر می‌کنند بیماری در حال به پایان رسیدن است.

بهزاد افزود: گذشت زمان ادبیات مقابله با بیماری کرونا را به ما یاد داد که گروه‌های هدف بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند و متاسفانه آمار مرگ و میر در افراد سالمند بالا رفته است.

او بیان کرد: شهروندان همچنان باید از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون و دستورالعمل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت کنند.

بیشتر بخوانید

به گفته  آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی براساس بررسی‌های انجام یافته در آذربایجان غربی در موج سوم، شیوع بیماری ۲ و نیم برابر بیشتر از سایر استان‌ها بود.

آقازاده درباره ساده انگاری‌ها افزود: پس از گذراندن هر موج، عادی انگاری و بی تفاوتی از جانب مسئولین و مردم ایجاد می‌شود.

او ضمن هشدار درباره روز‌های آینده ابراز کرد: به دلیل اجتماعات و مراسم‌های برگزارشده به ویژه مراسم‌های شب یلدا، تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و همچنین بیماران بستری در استان رو به افزایش است.

‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: می‌بایست همه مردم و مسئولین تلاش کنیم تا وارد موج چهارم بیماری نشویم، زیرا براساس بررسی‌های اپیدمیولوژی در صورت ورود به موج چهارم بیماری، تعداد بیماران بستری تا ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در استان افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر بغیر از شهرستان خوی که در وضعیت نارنجی است تمامی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.