معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

مهار ویروس HIV از راه جفت امکانپذیر است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مادران مبتلا به HIV که قصد باردار شدن دارند مشکلی برای باردار شدن ندارند، اما باید با نظر و هماهنگی مراکز بهداشتی دارو‌های ضد ویروس و مراقبت‌های لازم را دریافت نمایند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: مادران مبتلا به HIV که قصد باردار شدن دارند مشکلی برای باردار شدن ندارند، اما باید با نظر و هماهنگی مراکز بهداشتی دارو‌های ضد ویروس و مراقبت‌های لازم را دریافت نمایند.

او افزود: زمانی که مادر باردار دارو مصرف کند، بار ویروسی در بدن بیمار روند نزولی پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: همچنین زایمان با روش خاصی صورت می‌گیرد تا حین زایمان ویروس وارد بدن جنین نشود.

او با بیان اینکه مشکل عمده مربوط به مادرانی است که از بیماری خود اطلاع ندارند گفت: تشخیص این بیماری در مادر در سه ماهه اول و سه ماهه آخر بارداری انجام می‌شود.

جزایری افزود: اگر کادر درمان در سه ماهه انتهایی بارداری نیز متوجه بیماری مادر باردار شوند و به موقع دارو برای فرد تجویز شود مشکل خاصی جنین را تهدید نخواهد کرد.

او در خصوص زوجینی که مبتلا به HIV هستند اضافه کرد: بستگی دارد که این فرد مرد یا زن باشد، برای هر کدام روش پیشگیری متفاوت است.

جزایری خاطر نشان کرد: بار ویروس در زمان درمان به پایین‌ترین حد می‌رسد که تقریباً نزدیک به صفر است، اما باید از محافظت‌های جنسی و پیشگیری استفاده شود.

او با بیان اینکه دارو‌های مبتلایان به HIV کاملاً رایگان است یادآور شد: به ازای یک میلیون نفر جمعیت، یک مرکز مشاوره وجود دارد، اما در چهارمحال و بختیاری خوشبختانه دو مرکز موجود است که به افراد داوطلب و بیماران ارائه خدمت می‌کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار