مشکل عدد دوصفر سال ۱۴۰۰ چالشی برای سازمان‌ها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: آمادگی لازم برای پیشگیری از مشکلات عدد دوصفر سال ۱۴۰۰ در سامانه‌های نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمدرضا پاکدل مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره احتمال بروز مشکلات بخاطر عدد دو صفر سال ۱۴۰۰ در سامانه‌های سخت افزاری و نرم افزاری، گفت: آمادگی لازم برای پیشگیری از مشکلات عدد دوصفر سال ۱۴۰۰ در سامانه‌های نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد شود.

او افزود: در آستانه ورود به سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، نحوه مدیریت تاریخ در سامانه‌های فناوری اطلاعات؛ نرم افزار‌های کاربردی و سازمانی، اتوماسیون‌های صنعتی، ابزارهای دقیق‌ و حتی برخی از سخت افزار‌ها که در حال حاضر از عدد دو رقمی برای سال استفاده می کنند، یکی از چالش‌های مهم پیش روی سازمان‌ها است.

پاکدل ادامه داد: با ورود به این سال، اگر اطلاعات تاریخ در پایگاه داده سامانه‌ها به صورت هجری شمسی و دو رقمی ذخیره شده باشد، به طور قطع با مشکلات، خطای محاسباتی، توقف عملیات و احتمالا آسیب‌های متعددی از قبیل؛ نمایش نادرست تاریخ، ارائه نتایج غلط و اختلال در فعالیت‌های روزانه کسب و کار، بروز اتفاقات غیر قابل جبران انسانی و زیست محیطی؛ بویژه در سامانه‌های صنعتی و حساس، روبرو خواهند شد.

او تصریح کرد: به منظور پیش‌بینی تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه مشکل، لازم است اقداماتی از سوی ادارات و سازمان‌های استان و بخش‌های خصوصی انجام و به روز رسانی سامانه‌ها و دریافت مشاوره از ارائه دهندگان خدمت سخت افزاری و نرم افزاری صورت پذیرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد اطلاع رسانی به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان و آمادگی این سازمان برای پشتیبانی این موضوع را عنوان کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.