بسته حوادث هفدهم دی‌ماه سال ۹۹؛

رفع تصرف ۵۰ هزار متر اراضی ملی در چاه‌گل/تمدید طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی

مهم‌ترین حوادث ۱۷ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهار‌شنبه ۱۷ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رفع تصرف ۵۰ هزار متر اراضی ملی در چاه‌گل

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس از کشف زمین خواری به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در شهرستان زرین‌دشت خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی زرین‌دشت مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۵۰ هزار متر در منطقه "چاه گل" این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه پس از هماهنگی قضائی ماموران به همراه نماینده اداره طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص ۵۰ هزار متر مربع از اراضی ملی که افراد سودجو در آن ساختمان مسکونی احداث کرده بودند رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان، ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: دستگیری متهمان در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف دخانیات قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف دخانیات قاچاق اعم از سیگار و تنباکو به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: ماموران انتظامی "فسا" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یک واحد صنفی اقدام به دپو سیگار و تنباکو قاچاق کرده است و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مکان، ۳۴۰ هزار نخ سیگار و ۶۳۰ پاکت تنباکو خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

کشف ۴۷ راس گوسفند قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۲ دستگاه نیسان و وانت بار حامل ۴۷ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با قاچاق احشام، حین کنترل محور‌های مواصلاتی "لارستان-بندرعباس" به ۲ دستگاه نیسان و وانت بار مشکوک و آن‌ها را متوقیف کردند.

او افزود: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این خودروها، حامل ۴۷ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال برآورد شده تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

۲۸ هزار لیتر نفت کوره قاچاق در بوانات کشف شد

فرمانده انتظامیبوانات گفت: با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان، ۲۸ هزار لیتر نفت کوره قاچاق کشف شد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی بیان کرد: ماموران انتظامی "بوانات" حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی و کنترل خودرو‌های عبوری منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو، ۲۸ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع "نفت کوره" کشف کردند، تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی بوانات با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق از مأموریت‌های مهم و مستمر پلیس در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است.

پلمب ۲۸ واحد صنفی متخلف در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از اجرای طرح نظارت بر اصناف و پلمب ۲۸ واحد صنفی متخلف طی ۲ هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت سلامت شهروندان، طرح بازدید و نظارت بر واحد‌های صنفی متخلف با همکاری اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت در این شهرستان اجرا شد.

او افزود: ماموران دایره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی ضمن بازدید از ۳۸۰ واحد صنفی، ۲۸ واحد متخلف را به علت عدم رعایت قوانین با دستور مقام قضائی پلمب و به ۵۰ واحد دیگر اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی مرودشت ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب شهروندان با پلیس، تصریح کرد: از مردم انتظار می‌رود در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی از سوی واحد‌های صنفی، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سواری جک حامل تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف یک سواری جک و کشف ۳۰ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی بیان کرد: ماموران انتظامی "نی‌ریز" به همراه کارکنان یگان تکاوری استان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک سواری جک مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۳۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در پشت صندلی جاسازی شده بود کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

تمدید طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در فارس

رئیس پلیس راهور استان فارس از تمدید طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا پایان بهمن ماه امسال خبر داد.

سرهنگ مصطفی عباسی اظهارداشت: به منظور رفاه حال همشهریان عزیز و نظر به حجم درخواست‌ها و مراجعان مالکین و متصرفین، طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا پایان بهمن ماه امسال تمدید شده است.

رئیس پلیس راهور استان فارس تاکید کرد: متصرفین و مالکان عزیز از فرصت به وجود آمده استفاده کنند و مراحل مربوط به ترخیص را به روز‌های پایانی موکول نکنند؛ چرا که این فرصت دیگر تمدید نخواهد شد.

کشف گنج‌یاب قاچاق در سروستان

فرمانده انتظامی سروستان از کشف یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی "سروستان" حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان، به یک دستگاه سواری دنا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق به همراه تجهیزات مربوطه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با بیان اینکه ارزش این دستگاه قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ مجتهدی با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف پژو و کشف پوشاک قاچاق میلیاردی

فرمانده انتظامی سپیدان گفت: در بازرسی از یک سواری ۴۰۵، تعداد زیادی پوشاک قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ احمد فداکار اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی "سپیدان" حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران این پلیس ضمن هماهنگی با مقام قضائی، در بازرسی از آن خودرو موفق به کشف ۳ هزار و ۸۴ ثوب پوشاک خارجی قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با بیان اینکه ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

اتوبوس حامل کالای قاچاق در کازرون توقیف شد

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک محموله قاچاق ۳ میلیارد ریالی در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان داشت: در راستای اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی پاسگاه "کمارج"، حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو، ۱۰ کیسه گردو، ۲ دستگاه ماشین لباسشویی، ۳ عدد انجین خودرو، ۲ هزار و ۸۰۰ عدد شمع و بوش، ۱۱ عدد اسپیکر و ۷ عدد ایرپاد خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده بنا به نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم به همراه کالای کشف شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.