خوزستان برای تامین آرد هیچگونه دغدغه‌ای ندارد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: هیچ گاه برای تامین آرد و مصرف آن در استان دچار کمبود نشده ایم.

امید جهانژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: خوزستان به عنوان بزرگترین تولید کننده گندم در کشور بوده که هیچ گاه برای تامین آرد و مصرف آن دچار کمبود نشده است.

او با بیان اینکه امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم به صورت مستقیم از کشاورزان خوزستانی خریداری شد، بیان داشت: سالیانه حدود ۶۵۰ الی ۷۰۰ هزار تن از این محصول جهت مصرف درون استانی نیاز است که با وجود تولیدات بی نظیر کشاورزان جای هیچگونه نگرانی و ایجاد دغدغه درخصوص تامین آرد و نان را نخواهیم داشت.

جهانژادیان تصریح کرد: در حال حاضر آرد کلیه نانوایی‌ها طی ۳ مرحله در طول هر ماه بدون هیچگونه تاخیری در اختیار آنها قرار می‌گیرد و این موضوع نشان دهنده وضعیت کاملا مناسب موجودی ذخایر گندم و چرخه تولید و توزیع آرد در استان است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: اطلاعات کامل واحد‌های نانوایی جهت استفاده از سامانه هوشمند پایلا در حال ثبت و بروز رسانی هستند و بزودی این اطلاعات نهایی خواهد شد که با ثبت اطلاعات کامل واحد‌های تولیدی نان، توزیع آرد هوشمند خواهد شد و پس از آن تمام مراحل حمل و نقل آرد از کارخانه‌ها تا واحد نانوایی و تحویل آن به صورت بر خط از سوی ناظرین پایش می‌شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: فروش آرد یارانه‌ای به نانوایی‌های معمولی و فانتزی پز‌ها با ۲ قیمت متفاوت از طریق ۲ سامانه بانک سپه و سایر مصارف عرضه خواهد شد که آرد یارانه‌ای نوع اول حاصل از فروش گندم ۶ هزار ۶۶۵ ریالی و آرد یارانه‌ای نوع دوم از طریق فروش گندم ۹ هزار ریالی بهکارخانه‌های آرد سازی تهیه و توزیع می‌شود.

او با اشاره به اینکه میزان سهمیه آرد اختصاص یافته با توجه به آمار جمعیتی و تصمیم گیری شورای گندم، آرد و نان هر شهر‌ها تعیین شود، افزود: به ازای هر نفر به طور میانگین سهمیه مصرف ۷.۵ کیلوگرم آرد در نظر گرفته شده، ولی با توجه به جمعیت روستایی و عشایری این مقدار در برخی از شهر‌ها موجب شده تا سهمیه اختصاص یافته با تغییراتی مواجه شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: بنابر دستور مقام معظم رهبری و به منظور رسیدگی به اقشار آسیب پذیر جامعه در ایام خاص با دریافت مجوز از شرکت بازرگانی دولتی ایران تحت عناوین کمک‌های مومنانه با همکاری نهاد‌های ذی صلاح و موسسات خیریه اقدامات مناسبی را به انجام رساندیم و همواره تلاش کردیم تا در امنیت غذایی جامعه نقش موثری ایفا کنیم.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.