افزایش ۲۰ درصدی بارش‌های جوی در استان همدان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: بارندگی‌های امسال در مقایسه با بارندگی‌های بلند مدت استان ۲۰ درصد افزایش یافت.

منصور ستوده, مدیر عامل شرکت آب منطقه ای در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: در سال آبی جدید ۱۵۲ میلی متر بارش در استان داشته ایم که درمقایسه با میزان بارش پارسال ۷ درصد و در مقایسه با آمار بلند مدت ۲۰ ساله ی استان ۲۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

او با بیان اینکه بیشترین بارش امسال مربوط به ایستگاه باران سنجی وراینه نهاوند با ۱۹۹ میلی متر بوده است افزود: کمترین بارش ها را هم در ایستگاه وسج نهاوند داشته ایم.

در ایستگاه سد اکباتان همدان هم ۱۶۱ میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان اظهار داشت: هم اکنون سد اکباتان ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر , آبشینه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزا. لیتر, شیرین سو ۳ میلیون لیتر, کلان ۴۱ میلیون و ۵۸۰ هزار لیتر, سرابی ۶ میلیون متر مکعب و شنجور یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر ذخیره آب در مخزن ها دارند.

ستوده بیان کرد: از سد اکباتان روزانه هزار و ۸۰ لیتر در ثانیه برای تامین آب آشامیدنی مردم برداشت می شود و دریچه های پایین سد کلان ملایر هم برای کنترل سیلاب های احتمالی باز شده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.