شناسایی ۴۰۰ شهید ورزشکار در یزد

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: تا پایان کنگره ملی شهدای یزد کتاب زندگی نامه ۴۰۰ شهید ورزشکار استان به چاپ می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در نشست خبری کمیته ورزش و جوانان دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعم یزد با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ شهید ورزشکار در استان شناسایی شده اند، گفت: تاکنون چندین کنگره برای شهدای ورزشکار در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شده است.

رئیس کمیته ورزش و جوانان دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با بیان اینکه شهدای ورزشکار الگویی برای ورزشکاران استان هستند، افزود: تا اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان زندگی نامه ۴۰۰ شهید ورزشکار یزد به صورت کتاب دیجیتال به چاپ می‌رسد.

شریعتی گفت: بیش از ۴۰ هزار فضای ورزشی به یاد و نام شهدای استان در شهرستان‌های استان آماده سازی و ۲۲ مکان ورزشی استاندارد به فضا‌های ورزشی استان اضافه می‌شود.

او با بیان اینکه نام این مکان‌های ورزشی به نام شهدای ورزشکار نامگذاری می‌شود، ادامه داد: برخی از شهرستان‌های محروم استان که تاکنون یک مترمربع فضای ورزشی نداشتند تا پایان سال به فضای ورزشی تجهیز می‌شوند.

رئیس کمیته ورزش و جوانان دومین کنگره ملی شهدای استان گفت: احداث ۴۰ خانه ورزش روستایی یکی از برنامه‌های کمیته ورزش و جوانان است که تاکنون ۲۶ خانه ورزش روستایی تاکنون احداث و افتتاح شده است.

او اجرای ۴۰۰ برنامه ورزشی به مناسبت برگزاری دومین کنگره شهدا را از جمله برنامه‌های این کمیته عنوان کرد و افزود: تاکنون ۲۴۰ برنامه ورزشی در سطح استان اجرا شده است.

شریعتی اظهار کرد: دیدار با خانواده ۴۰ شهید ورزشکار استان، غبار روبی و تجدید میثاق با ۴۰ شهید ورزشکار استان، تجلیل از دختران ورزشکار جانبازان، هزار مشاوره رایگان قبل از ازدواج در مناطق محروم و ... از دیگر برنامه‌های کمیته ورزش و جوانان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد اظهار کرد: فضا‌های ورزشی استان به تمثال شهدای استان با لوگوی کنگره شهدا مزین می‌شود و بیش از ۱۰۰ تیم نیز با لباس مزین به آرم و لوگوی کنگره شهدای استان در لیگ‌های کشوری حاضر می‌شوند.

او ادامه داد: در بخش بانوان نیز بیش از ۲۴ شهید زن استان شناسایی شده و برنامه‌های مختلفی به نام این شهدا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار