مرگ ۱۶ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در آذربایجان شرقی

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مرگ ۱۶ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، رحمانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز از انجام  ۳۴۲ مورد ماموریت مربوط به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن خبر داد و گفت :در ۹ ماهه نخست امسال ۱۶ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن  جان خود را از دست دادند.

 رحمانی گفت: ۷۸ هزار و ۷۰۲ هزار ماموریت تصادفی و غیرتصادفی از ابتدای سال تاکنون  توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ مرکز انجام شده است که از این تعداد ۵۱ هزار و ۹۲۹ ماموریت در تبریز و ۲۶ هزار و ۷۷۳ ماموریت در سایر شهرستان‌ها بوده است.

او افزود: از مجموع کل ماموریت‌ها ۶۴ هزار و ۹۶۶ مورد ماموریت غیرتصادفی و ۱۳ هزار و ۷۳۶ مورد نیز ماموریت تصادفی بوده و از مجموع ماموریت‌های غیرتصادفی نیز ۴۵ هزار و ۲۹۶ مورد در تبریز و ۱۹ هزار و ۶۷۰ ماموریت در سایر شهرستان‌ها انجام شده است.

او گفت: از مجموع ماموریت‌های غیرتصادفی ۲۹ هزار و ۷۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند و ۲۰ هزار و ۴۵۶ نفر نیز در محل درمان شده‌اند ۱۲ هزار و ۹۶۹ نفر از مصدومان هم به مراکز درمانی منتقل شده و یک هزار و ۸۶۹ نفر نیز در محل درمان شده‌اند.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در ۹ ماهه نخست امسال سه هزار و ۳۹۵ مورد ماموریت قلبی، ۶۳۲ مورد سکته مغزی، سه هزار و ۲۷ مورد مشکل تنفسی، یک هزار و ۹۳۸ مورد سقوط از بلندی، ۲۳۹ مورد سوختگی انجام شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.