بایدن برای سمت‌های کلیدی از مقامات دوره اوباما استفاده خواهد کرد

به نوشته پولیتیکو، کارشناسان معتقدند بایدن برای سمت‌های کلیدی امنیت ملی بیشتر از مقامات دوره اوباما استفاده خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی پولیتیکو در مطلبی نوشت جو بایدن و گروه انتقال قدرت وی انتخاب افراد برای تصدی سمت‌های مهم در شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه را آغاز کرده اند.

قرار است سمت‌های کلیدی مانند معاون مشاور امنیت ملی و معاون وزیر امور خارجه به نیرو‌های کهنه کار دولت باراک اوباما سپرده شود.

به گفته دو منبع آگاه، در وزارت امور خارجه، وندی شرمن، دیپلمات قدیمی، به عنوان معاون تونی بلینکن، وزیر امور خارجه منتخب، معرفی خواهد شد. پیش از این در دوره ریاست جمهوری اوباما، شرمن به عنوان معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده توافق هسته‌ای ایران فعالیت می‌کرد.

شرمن در حال حاضر مشاور ارشد گروه آلبرایت استون بریج است، همان موسسه‌ای که لیندا توماس گرینفیلد، فرد انتخابی بایدن برای تصدی سمت نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز به عنوان مشاور ارشد در آن کار می‌کند.

به گفته یکی از منابع، ویکتوریا نولاند، یک دیپلمات کهنه کار دیگر، هم قرار است به عنوان نامزد سمت معاونت سیاسی وزیر امور خارجه معرفی شود. نولاند پیش از این در دولت اوباما به عنوان دستیار وزیر امور خارجه در امور اروپا و اوراسیا فعالیت می‌کرد.

نولاند و شرمن که پس از دولت اوباما وارد اندیشکده شدند، از منتقدان جدی سیاست خارجی دونالد ترامپ به ویژه مماشات وی در برابر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بودند.

منابع آگاه گفتند در شورای امنیت ملی، جون فینر، مقام سابق وزارت امور خارجه، به عنوان معاون مشاور امنیت ملی معرفی خواهد شد و زیر نظر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جدید فعالیت خواهد کرد. فینر، روزنامه نگار سابق، در سال ۲۰۰۹ به نیرو‌های کاخ سفید اوباما پیوست و در دوره ریاست جمهوری اوباما در سمت‌های مختلف از جمله فردی که متن سخنرانی‌های بایدن در زمینه سیاست خارجی را تهیه می‌کرد و مشاور ارشد بلینکن، معاون مشاور امنیت ملی وقت، خدمت کرد.

سمت کلیدی مدیر ارشد در امور اروپا در شورای امنیت ملی هم به آماندا اسلوات، کارشناس موسسه بروکینگز که در دوره ریاست جمهوری اوباما دستیار معاون جنوب اروپا و شرق مدیترانه وزیر امور خارجه بود، داده خواهد شد. هنوز مشخص نشده است که آیا اسلوات بر امور روسیه نیز نظارت خواهد کرد یا خیر.

نامزد‌های تصدی این سمت‌ها و دیگر سمت‌های امنیت ملی و سیاست خارجی احتمالا این هفته معرفی خواهند شد.

شرمن، نولاند، فینر و اسلوات به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ ندادند. سخنگوی گروه انتقال قدرت بایدن هم از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرد.

این انتخاب‌ها با الگویی که بایدن تاکنون مد نظر قرار داده است، یعنی انتخاب افراد باتجربه دولت اوباما برای بی اثر کردن سیاست‌های دوره ترامپ سازگاری دارد. به گفته دو منبع آگاه، یکی از این سیاست‌ها حذف سمت هماهنگ کننده امنیت سایبری بود که کاخ سفید در دوره بایدن قصد دارد با انتصاب یک نفر به عنوان معاون مشاور امنیت ملی در امور سایبری این سمت را احیا کند. این فرد مسئول مدیریت سیاست گذاری در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۷ دی ۱۳۹۹
قبل از هر گونه مذاکره یا بازگشت به برجام، حتمأ باید ترامپ مورد پیگرد قرار گیرد و پرونده خرابکاری های او به نتیجه مشخصی برسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۷ دی ۱۳۹۹
خدا رحم کنه اوبای ملعون که دائش رو بوجود آورد حالا این بایدن خبیث هم که طرفدار اوناست چه غلتی میخوان بکنن.
آخرین اخبار