مدیرکل منابع طبیعی فارس:

مقابله با قاچاق چوب در فارس تشدید شده است

مدیرکل منابع طبیعی فارس از اجرای طرح تشدید و برخورد با قاچاقچیان چوب آلات جنگلی در سطح شهرستان‌های جنگلی استان در راستای مقابله با قاچاقچیان و سودجویان بهره برداری غیر مجاز محصولات جنگلی و مرتعی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحسن صمدنژاد با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در منابع طبیعی، از مقابله جدی با قاچاقچیان محصولات جنگلی بویژه چوب آلات در استان خبر داد و افزود: در این راستا با همکاری دستگاه قضائی و پیگیری‌های انجام گرفته نظارت بر عرصه‌های منابع طبیعی بویژه کوره‌های تولید زغال با جدیت هرچه تمام تر در حال انجام بوده و تدابیر خاص حفاظتی در اینخصوص تشدید خواهد شد.

او با اشاره به شناسایی متخلفان و برخورد جدی با حمل کنندگان و انتقال دهندگان چوب آلات قاچاق جنگلی، گفت: طی ۹ ماهه اخیر با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این استان بیش از ۱۸ هزار کیلوگرم زغال،۴۰ تن چوب آلات، ۵ هزار کیلوگرم ریشه شیرین بیان غیر مجاز و ۱۴۰ تن هیزم جنگلی قاچاق از متخلفان کشف و ضبط شده است.

صمدنژاد افزود: توقیف ۱۰۹ دستگاه اره موتوری از متخلفین در شهرستان‌های ممسنی، فیروزآباد، کازرون شیراز، قیروکارزین، رستم و جهرم از دیگر اقدامات مقابله‌ای و برخورد با قاچاقچیان چوب بوده است.

پایش کارگاه‌ها و صنایع چوب‌بری در فارس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ضمن اشاره به اهمیت اقتصادی، اجتماعی و اکولوژی عرصه‌های جنگلی، حفاظت از این منابع ارزشمند خدادادی را امری ضروری دانست و افزود: در طرح مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی، کارگاه‌ها و واحدهای‌های چوب بری، رصد شده و در صورت مشاهده تخلف، کارگاه تعطیل و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

او ادامه داد: بازدید از کارگاه‌ها و صنایع چوب بری در سطح استان با اخذ دستور از مقامات قضایی، استقرار اکیپ‌های مستقر و سیار یگان حفاظت منابع طبیعی در گلوگاه‌ها، مسدود کردن راه‌های فرعی دسترسی به جنگل، نظارت مستمر بر فعالیت کوره‌های تولید زغال، تنظیم پرونده برای متخلفان و ارجاع به مراجع قضایی، نصب بنر و تابلوهای هشدار دهنده در نقاط بحرانی از دیگر اقدامات ویژه حفاظتی در اجرای بهتر این طرح بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همچنین از مردم و طبیعت دوستان درخواست کرد که ضمن همراهی با نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای مبارزه با قاچاق چوب و شناسایی متخلفان این حوزه، در صورت مشاهده قطع درخت و یا حمل محصولات و فرآورده‌های جنگلی مراتب را طی تماس با شماره ۱۵۰۴ به یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار