۶۴ درصد واحد‌های تولیدی مهاباد از پراخت مالیات معاف شدند

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و متضرر شدن واحد‌های صنفی مختلف، ۶۴ درصد واحد‌های تولیدی مهاباد از پرداخت مالیات معاف شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، حسن کوماسی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با توجه به اینکه مهاباد از جمله شهر‌های گردشگری استان است و واحد‌های گردشگری این شهرستان نیز در این شرایط کرونایی متضرر شده است، ۶۴ درصد واحد‌های تولیدی این شهرستان از پراخت مالیات معاف شدند.

کوماسی با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی نیز درصد مشاغل از پرداخت مالیات معاف شده‌اند، افزود: در شرایط کنونی بسیاری از واحد‌های صنفی از جمله تالار‌های پذیرایی، فروشگاه‌های البسه، کیف و کفش به دلیل وضعیت بازار، متضرر شده و بخشی از آن‌ها از مالیات معاف شده و مالیات این بخش بر مبنای شاخص‌های سال ۱۳۹۷ اخذ می‌شود.

او با بیان اینکه تاکنون هیچ واحد تولیدی و صنعتی به دلیل مالیات در این استان تعطیل نشده است، افزود: تلاش می‌شود در شرایط کنونی اقتصادی با مساعدت و قسط‌بندی مالیات، مشکلی برای کارفرمایان به وجود نیاید و از تعطیلی واحد‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم بالا رفتن کیفیت و کمیت رسیدگی به پرونده‌های تراکنش‌های مشکوک بانکی، اضافه کرد: تعدادی از پرونده‌های مربوط به تراکنش‌های بانکی مشکوک در استان در حال بررسی و طی مراحل قانونی و تعدادی نیز در مرحله رسیدگی برای وصول مالیات هستند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.