زنجان میزبان بخش عکس جشنواره ملی آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: استان زنجان میزبان بخش عکس جشنواره ملی " آب با نگاهی به آینده " خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با تبیین محور‌های مختلف جشنواره ملی "آب با نگاهی به آینده" گفت: این جشنواره در راستای پویش هر هفته الف - ب - ایران و با هدف نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه آب برگزار می‌شود.

او با تاکید بر اهمیت و تاثیرگذاری استفاده از هنر در رسیدن به اهداف وزارت نیرو در خصوص حفظ منابع آب و مدیریت مصرف این ماده حیاتی، گفت: آب و بحران کمبود آب، ارزش اقتصادی آب، تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی، سازگاری با کم‌آبی، مدیریت به‌ هم پیوسته منابع آب، خاک، صنعت سدسازی و توسعه پایدار، نقش علوم اجتماعی در مدیریت مصرف، استفاده از پساب و باز چرخانی آب، آب و محیط زیست، مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی، ابنیه‌های تاریخی مربوط به آب، آب‌انبار، آسیاب‌های آبی و قنات‌ها از جمله محور‌های جشنواره ملی آب است.

افشاری ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند از تاریخ ۱۵ دی ماه تا ۱۵ بهمن‌ماه امسال آثار خود را به آدرس www.water-zanjan.ir ارسال کنند.

او با تاکید بر اهمیت مصرف بهینه آب و تدوین راهکار‌های لازم به این منظور گفت: هم اکنون ۹۵ درصد آب مورد نیاز بخش صنعت استان زنجان از منابع آب‌های زیرزمینی تامین و برداشت بی رویه از این آب‌ها منجر به افت سالانه ۷۱ سانتیمتر از سطح آب دشت‌های زنجان می‌شود.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.