واکنش‌ها به پخش یک گزارش؛

از پیگیری مسئولان ورزش تا حمایت مردم

بعد از پخش گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشکلات ورزشکار کم بینای اصفهانی، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان قول پرداخت بخشی از هزینه‌های اعزام این ورزشکار به مسابقات انتخابی پارالمپیک را داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بعد از پخش گزارشی با عنوان " از معلولیت تا رسیدن به المپیک" و مطرح شدن بخشی از مشکلات اساسی هاجر صفرزاده بانوی دونده تیم ملی نابینایان و کم بینایان جمهوری اسلامی ایران، شاهد واکنش‌های مختلفی از سوی اهالی رسانه، مردم و مسئولان ورزش استان اصفهان بودیم.

بعد از پخش این گزارش از صدا وسیمای مرکز اصفهان و شبکه خبر، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در بیانه‌ای که در فضای مجازی منتشر کرد مدعی شده که گزارش باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان مربوط به ۴۵ روز پیش و قبل از تقبل هزینه اعزام هاجر صفرزاده به مسابقات اعزامی المپیک از سوی این اداره است، این در حالی است که شب گذشته (۱۴ دی ماه) سید مهدی موسوی مربی هاجر صفرزاده در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرده که مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان بعد از پخش این گزارش از رسانه ملی با وی تماس گرفته و قول پرداخت بخشی از هزینه اعزام این ورزشکار به مسابقات انتخابی پارالمپیک را داده است.
 

بیشتر بخوانید:


سید مهدی موسوی، مربی هاجرصفرزاده، عضو تیم ملی دوومیدانی نابینایان و کم بینایان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بعد از پخش گزارش اختصاصی باشگاه خبرنگاران جوان از وضعیت و مشکلات خانم صفرزاده برای راهیابی به آوردگاه المپیک، بازخورد‌های بسیار خوبی به بنده و خود ایشان رسید و از این بابت خدارا شاکریم.

او در ادامه افزود: بعد از پخش این گزارش از صدا و سیمای مرکز اصفهان و شبکه خبر، مدیرکل ورزش و جوانان استان طی یک تماس تلفنی، بخشی از مبلغ مورد نیاز برای اعزام خانم صفرزاده به مسابقه انتخابی پارالمپیک را تقبل کردند. ما از ایشان بابت این توجه تشکر می‌کنیم.

موسوی در خصوص واکنش مردم و سایر اهالی ورزش به انتشار این گزارش توضیح داد: بازخورد خیلی مثبتی از سوی مردم نسبت به این گزارش وجود داشت و انرژی مضاعفی برای ادامه مسیر دریافت کردیم. از باشگاه خبرنگاران جوان و سایر رسانه‌هایی که به صورت ویژه به ورزش و مخصوصا ورزش معلولین می‌پردازند سپاس گزاریم و امیدواریم رسانه‌ها بیش از پیش حامی ورزش این کشور باشند.

مربی این قهرمان ارزنده با اشاره به مشکلات مالی کنونی صفرزاده اذعان کرد: ایشان برای اعزام به مسابقات انتخابی که در بهمن ماه قرار است برگزار شود  مبلغ حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان نیاز دارند و بعد از پخش گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیرکل ورزش و جوانان استان قول پرداخت مبلغ ۲۰ میلیون تومان از آن را داده اند. برای مابقی مبلغ نیز امیدواریم موانع برطرف شود و شاهد حمایت‌های بیشتر باشیم.

موسوی میزان آمادگی صفرزاده برای حضور در پاراالمپیک را این گونه توصیف کرد: او روزی دو نوبت به تمرین می‌پردازد و خوشبختانه از لحاظ رکورد و آمادگی جسمانی در وضعیت خوبی قرار دارد و با توکل بر خدا میتواند در مسابقات جهانی پیش رو و همچنین المپیک توکیو نتیجه درخشانی کسب کند.

او ضمن تشکر از رسانه‌ها و دوست داران ورزش گفت: بزرگترین خواسته خانم صفرزاده برای حضور در مسابقات پیش رو، این است که مربی ایشان در رقابت حساسی مثل پاراالمپیک همگام و هم مسیر با او باشد و اگر بنده به عنوان مربی او که با وضعیت فنی ورزشکار آشنایی کامل دارم بتوانم در این رویداد همراهشان باشم، قطعا نتیجه بهتری خواهد داشت. با توجه به اینکه هدف ما بالا بردن پرچم ایران و کسب بهترین نتیجه است، امیدوارم تدابیری جهت همراهی و اعزام من به این مسابقات نیز اندیشیده شود.

موسوی تاثیر حضور مربی هر فرد در رشته‌هایی مثل دوومیدانی که در آن رقابت بر حسب صدم ثانیه وجود دارد، این چنین شرح داد: با یک مثال میتوانم به اثر ویژه حضور مربی در کنار ورزشکار در رقابت‌ها را توضیح بدهم، در لیگ گذشته خانم صفرزاده در چهار مسابقه شرکت کردند و در سه مسابقه که بنده همراه ایشان نبودم، رکورد ماده ۴۰۰ متر را در حدود ۶۳ ثانیه به ثبت رساند در حالی که در یکی از مسابقات با حضور اینجانب، این رکورد به ۵۸ ثانیه ارتقا یافت و از رده هشتم به رده سوم دست به پیدا کرد. این تنها بخشی از تاثیر حضور مربیان در کنار ورزشکارانشان است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.