پرونده ۲۶۲ حلقه چاه کشاورزی دلگان بزودی تعیین تکلیف خواهد شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: پرونده ۲۶۲ حلقه چاه کشاورزی دلگان تا پایان بهمن ماه امسال تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد دلمرادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در نشست بررسی مشکلات طرح‌های اقتصادی و موانع تولید در دلگان اظهارداشت: هم‌اینک یکهزار و ۲۳۷ حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان دارای مجوز فعالیت هستند.

فرماندار دلگان نیز در این نشست خواستار تسریع در روند پیگیری مجوزهای لازم برای فعالیت چاه‌های کشاورزی شد.

مجتبی شجاعی افزود: تسهیل در راه‌اندازی واحدهای مرغداری و رفع مشکل آب این واحدها می‌تواند به افزایش تولید گوشت سفید در دلگان و سیستان و بلوچستان کمک کند.

مدیر جهاد کشاورزی دلگان نیز گفت: با وجود قابلیت‌های فراوان در این شهرستان هم‌اینک تنها یک واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در هر دوره را دارد که لازم است واحدهای تولید مرغ افزایش یابد.

شهناز رفعت پور افزود: در ۲ ماه گذشته ۵۳ نفر برای راه‌اندازی مرغداری در دلگان نام‌نویسی کرده‌اند که تاکنون فقط ۱۳ نفر موفق به تخصیص زمین شده‌اند.

شهرستان دلگان در غرب سیستان و بلوچستان، با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد و بهره‌مندی از منابع آبی مناسبت‌تر نسبت به بسیاری از دیگر مناطق استان، قابلیت فراوانی در توسعه بخش کشاورزی و دامداری دارد.

گلمورتی مرکز شهرستان دلگان در ۴۸۵ کیلومتری جنوب غربی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار