رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد:

پرداخت ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های بنیاد شهید

اوحدی درباره اقدامات بنیاد شهید در ۶ ماهه گذشته و تسهیلاتی که فراهم شده، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یکشنبه ۱۴ دی ماه در نشست خبری که برگزار شد، اظهار کرد: ما در کرمان از ماه گذشته هر شب مراسم بر سر مزار شهید سلیمانی برگزار کردیم، برنامه‌های هنری دیگر و رونمایی از کتاب نیز داشتیم.
 
وی ادامه داد:به مناسبت سالگرد شهدای هواپیمای اوکراین روز چهارشنبه مراسم ویژه‌ای در جوار حرم امام رضا(ع) برگزار خواهیم کرد و همچنین در شهر‌های دیگری هم، چون اصفهان و تهران نیز این مراسم برگزار خواهد شد.
 
اوحدی بیان کرد: در ۶ ماه گذشته به دلیل کسری بودجه‌ای که بنیاد شهید داشت ۸۵۰۰ میلیارد تومان بدهی و معوقات بنیاد هم به خانواده جامعه ایثارگری و هم به دستگاه‌های دیگر و بدهی به روز شده بنیاد شهید بود که با همت دولت ۷۸۴۶ میلیارد تومان کاملا تصفیه شده است و این کار بزرگی است که انجام شده و این اتفاق به این دلیل بزرگ است که بخش زیادی از این بدهی از سال ۹۱ بوده است. بدهی‌های زیادی در رابطه با پاداش ذخیره بازنشستگی که از سال ۹۴ متاسفانه پرداخت نشده بود را پرداخت کردیم که دین بزرگی بر ما بود.

بیشتر بخوانید

وی گفت:یکی از موضوعاتی که از سال ۹۱ باقی مانده بود معوقات ماده ۳۸ بود که با هماهنگی که براساس قانون باید با ستاد کل مسلح و سازمان مدیریت انجام می‌دادیم این بدهی را در دو قسط پرداخت کرده ایم و براساس احکام جدید هر نوع معوقات دیگری ماده ۳۸ باقی مانده باشد ما تدابیر آن را دیده ایم و آن معوقات را در اوایل سال ۱۴۰۰ پرداخت می‌کنیم و بودجه آن نیز در نظر گرفته شده است.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: یکی از معوقات ما به دانشگاه‌ها باید پرداخت می‌شد ما در بودجه‌های سال گذشته پرداخت به این مراکز را نداشتیم، ولی در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده و بودجه عملیاتی، منطقی و قابل اجرا خواهد بود.
 
وی تصریح کرد:، بخشنامه‌ای ارسال کردیم که اکیدا مجموعه‌های اقتصادی بنیاد شهید باید هرگونه استخدام را از جامعه ایثارگران انجام دهند. امروز ۹ هزار نفر به عنوان نخبه با شاخص‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در خانواده‌های ایثارگران داریم و نیاز است که از این پتانسیل هم در هم حوزه‌های اداری و هم در حوزه‌های اقتصادی بنیاد از آن استفاده شود.
 
اوحدی اظهار کرد:به دلیل پرهیز از رفتار سلیقه‌ای دو شورا در شورای راهبری اقتصادی و راهبری فرهنگی و اقتصادی را در بنیاد راه اندازی کردیم. امیدواریم روز ۲۲ اسفند که روز شهید است رونمایی از سند ایثار، جهاد و شهادت اتفاق بیفتد.

در حال تکمیل...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار