محمود عباس از طرح وحدت ملی حماس استقبال کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم جنبش حماس در خصوص پایان دادن به تفرقه و برگزاری انتخابات استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم جنبش حماس برای توالی در برگزاری انتخابات پارلمان، ریاست جمهوری و شورای ملی استقبال کرد.

خبرگزاری رسمی فلسطین "وفا" گزارش داد محمود عباس روز یکشنبه از دریافت نامه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی، حماس، با مضمون "پایان دادن به تفرقه و برگزاری انتخابات" استقبال کرد.

پیش از این منابع فلسطینی اعلام کردند که حماس از شرط خود برای برگزاری همزمان انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، شورای قانونگذاری و پارلمانی فلسطین صرف نظر کرده و پس از دریافت تضمین‌های عربی و بین المللی با برگزاری متوالی آن‌ها موافقت کرد.

«وصفی قبها» یکی از سران جنبش حماس، در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: تضمین‌هایی که حماس دریافت کرده شامل پایبندی به برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، پارلمانی و شورای ملی به صورت پی در پی، نظارت بر آن، شفافیت و عدالت در برگزاری این سه انتخابات است.

جنبش حماس پیش از این شرط کرده بود هر سه انتخابات همزمان برگزار شود، اما جنبش فتح خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی، سپس ریاست تشکیلات و در نهایت شورای ملی در زمان‌های متوالی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار