انفجار و تیراندازی در فرودگاه بین المللی عدن+ فیلم و تصاویر

خبر‌ها از وقوع انفجار و تیراندازی در فرودگاه بین المللی عدن همزمان با ورود کابینه دولت جدید یمن وابسته به منصور هادی حکایت دارد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدانی عینی از وقوع انفجار و تیراندازی در فرودگاه بین المللی عدن در زمان ورود اعضای دولت جدید یمن وابسته به منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی این کشور خبر داد.

همچنین شبکه الجزیره به نقل از برخی منابع گزارش داد بر اثر وقوع انفجار در سالن ورودی مسافران در فرودگاه عدن، شماری کشته و زخمی شدند.

این منابع همچنین اعلام کردند درگیری‌های شدید و شماری انفجارها، فرودگاه عدن را به هنگام ورود اعضای دولت جدید هدف قرار داده بود.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز از کشته شدن ۵ نفر و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر بر اثر حمله‌ای که در فرودگاه عدن به هنگام ورود اعضای دولت جدید به وقوع پیوست، خبر داد.

الجزیره به نقل از برخی منابع اعلام کرد نیرو‌های امنیتی محوطه فرودگاه بین المللی عدن را پس از انفجار بستند. این منابع همچنین اعلام کردند نخست وزیر و اعضای دولت پس از این انفجار‌ها که فرودگاه عدن را لرزاند، به کاخ المعاشیق انتقال داده شدند.

رویترز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد دست کم ۵ نفر در این حمله کشته شده و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند. شبکه المیادین نیز به نقل از خبرنگار خود از کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر در پی وقوع سه انفجار در فرودگاه عدن خبر داد.

این شبکه به نقل از منابع پزشکی و امنیتی اعلام کرد بیش از ۳۰ کشته و زخمی، آمار اولیه حمله به فرودگاه عدن بوده است.

همچنین وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن در سخنانی مدعی شد حمله به فرودگاه عدن از سوی نیروها انصارالله صورت گرفته ؛ اما حال اعضای دولت خوب است.

شبکه اسکای نیوز نیز به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد منابع امنیتی احتمال می دهند این انفجارها ناشی از حملات راکتی بوده است.

این در حالی است که محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن پس از این حادثه، هرگونه ارتباط با حمله عدن را تکذیب کرد.
او گفت: آنچه اتفاق افتاد، تصفیه حساب‌هایی بود که بر اثر جنگ حاضر میان مزدوران دشمن به وقوع پیوسته است.

شبکه الجزیره نیز به نقل از برخی منابع اعلام کرد تمامی اعضای دولت به هنگام ورود داخل هواپیما بودند؛ به جز وزیر دفاع که به عدن سفر نکرده است.

شبکه خبری آر تی نیز به نقل از خبرنگار خود که در زمان حادثه در فرودگاه عدن حضور داشت، اعلام کرد این فرودگاه با چندین موشک که سه عدد از آن‌ها به سالن ورودی فرودگاه برخورد کرد، هدف گرفته شد. این شبکه همچنین اعلام کرد خطر این مسأله که فرودگاه با حملات بیشتری روبرو شودف وجود دارد.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد رئیس زندان المنصوره در عدن در انفجار‌های امروز در فرودگاه عدن کشته و معاون وزارت راه (دولت مستعفی) یمن هم زخمی شد.

همچنین سرلشکر محمد مساعد الامیر معاون وزیر کشور دولت منصور هادی در انفجار‌های امروز در فرودگاه عدن زخمی شد.

منابع شورای انتقالی جنوب یمن اعلام کردند شمار کشته‌های انفجار‌ها در عدن به ۲۲ کشته و شمار مجروحان به ۵۰ نفر افزایش یافت و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

خبرگزاری فرانسه از افزایش کشته‌های انفجار‌های امروز چهارشنبه در فرودگاه عدن یمن به دست‌کم ۲۶ نفر خبر داد.

وزارت خارجه عربستان سعودی در واکنش به انفجار در فرودگاه عدن در حالی که حملات تروریستی ائتلاف سعودی علیه مردم مظلوم یمن ادامه دارد، مدعی شد: این اقدام تروریستی را که علیه مردم یمن از تمامی گروه‌ها انجام شده، محکوم می‌کنیم.

امیر کویت نیز در واکنش به این حوادث اعلام کرد: به‌شدت اقدام جنایتکارانه و زشتی را که با هدف به شکست کشاندن گام‌های مثبت برداشته شده از طریق اجرای توافق ریاض و تشکیل دولت جدید یمن انجام شده، محکوم و تقبح می‌کنیم.

عمان در واکنش به این انفجار طی بیانیه‌ای اعلام کرد: پادشاهی عمان انفجار در فرودگاه عدن را محکوم کرده و بر ضرورت و اهمیت ورود همه طرف‌ها به زبان گفت‎وگو، تفاهم و حمایت از تلاش‌ها برای دستیابی به صلح در یمن تاکید می‌کند.

انفجار و تیراندازی در فرودگاه بین المللی عدن+ فیلم

انفجار و تیراندازی در فرودگاه بین المللی عدن+ فیلم

انفجار و تیراندازی در فرودگاه بین المللی عدن+ فیلم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۱ دی ۱۳۹۹
لعنت بر ال سعود وائتلاف ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۰ دی ۱۳۹۹
کار کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۰ دی ۱۳۹۹
چه خبر
Canada
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۰ دی ۱۳۹۹
نمیدونم چرا احساس میکنم این انفجار ساختگی و توسط خودشون هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۰ دی ۱۳۹۹
از روی احساسات قضاوت نکنید
Canada
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۰ دی ۱۳۹۹
این آقای منصور هادی مثل کفش تنگ و زشت و میخ از درون بیرون زده است.
سعودی سعی میکند که به هر نحوی این کفش ملعون را بپای مردم یمن (جا کند)
اما بزودی سعودی مجبور خواهدشد که نعلین مردم یمن را ببوسد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۰ دی ۱۳۹۹
لعنت بر دشمنان اسلام
آخرین اخبار