در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تعیین نرخ ارز در بودجه ۱۴۰۰ براساس قیمت‌ رسمی نیست

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در بودجه ۱۴۰۰ همواره نرخ‌هایی که برای ارز در نظر گرفته شده براساس قیمت رسمی ارز نیست.

اسلامیان کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی  در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به نرخ ارز در بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: قیمت ارز در بودجه ۱۴۰۰، باتوجه به شرایط اخیر در اقتصاد کشور غیر واقعی است. باتوجه به سیاست‌های پولی و ارزی که در این دوره اعمال شده است، رقمی که برای ارز در سال آینده پیش بینی شده امکان تحقق ندارد.

او ادامه داد: باید از ابزار‌هایی استفاده کنیم که بتوانیم به صورت هدفمند اقتصاد کشور را هدایت کنیم و با سیاست‌های مناسب پولی و ارزی و مدیریت بازار ارز، قیمت آن را تعیین کنیم. ابراز مورد نیاز برای اقداماتی که ذکر شده وجود ندارد به همین دلیل رقمی که برای قیمت ارز تعیین شده، غیرواقعی است هدف دولت باید در جهت پایین نگه داشتن قیمت ارز باشد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: دولت باید به صورت هدفمند در جهت تقویت پول ملی، گام بردارد. تاکنون هیچ اقدام مثبتی  از طرف دولت برای این کار انجام نشده است.

  او افزود: به همین دلیل می توان گفت قیمتی که دولت در بودجه ۱۴۰۰ برای ارز تعیین کرده، غیر واقعی است. دولت باید در جهت تقویت پول ملی، گام بردارد و هرچقدر می‌تواند قیمت ارز را کاهش دهد.


بیشتر بخوانید


اسلامیان بیان کرد:متاسفانه در بودجه همواره نرخ‌هایی که برای ارز در نظر گرفته می‌شد براساس نرخ رسمی و قیمت های بازار ارز نیست.بودجه ۱۴۰۰ درگیر مشکلات و پیچیدگی‌هایی است که تعیین نرخ ارز یکی از مهم‌ترین آنهاست.

او گفت: وقتی بودجه غیر واقعی و غیر عملیاتی بسته شود به طور کامل محقق نمی شود، لذا بودجه قابل اعتمادی نیست. در حال حاضر بین ۳۰ تا ۴۰ درصد درآمد‌های بودجه ١۴٠٠ قابل دستیابی و تحقق نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار