شیرنگی:

حرکت دانشگاه آزاد به سمت دانشگاه نسل سوم آغاز شده است

مدیرکل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد گفت: حرکت این دانشگاه به سمت دانشگاه کارآفرین و نسل سوم ایجاد شده تا دانشجویان بتوانند مهارت و تخصص فرا بگیرند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید احسان شیرنگی مدیرکل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه سرای نوآوری یک نهاد اجتماعی است، گفت: سرای نوآوری به کمک شتاب‌دهنده و مراکز رشد در راستای اهداف تعریف شده گام بر می‌دارد.

او افزود: سرای نوآوری با هدف حرکت دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانشگاه کارآفرین و دانشگاه نسل سوم ایجاد شده تا دانشجویان بتوانند در کنار گذراندن واحد‌های دانشگاهی در رشته مورد نظر مهارت و تخصص فرا بگیرند.

فعالیت ۳۰ سرای نوآوری در دانشگاه آزاد

شیرنگی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به فعالیت بوده، گفت: این سرا‌ها در استان‌ها با توجه به طرح آمایش سرزمین آن استان فعالیت می‌کنند. در این سرا‌ها هسته‌های فناور، واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت تخصصی به فعالیت می‌پردازند.

او بیان کرد: به منظور حمایت حداکثری و توسعه سریع سرا‌های نوآوری اقدام به انعقاد قرارداد با شتاب‌دهنده‌های مختلف شده و همچنین قرارداد‌هایی نیز با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بهسازی فضا‌های ساختمان‌های قدیمی دانشگاه با هدف در اختیار گذاشتن آن‌ها برای سرا‌های نوآوری منعقد شده است.

شیرنگی با بیان اینکه رویکرد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت کامل از هسته‌ها و واحد‌های فناور است، افزود: این حمایت با هدف تولید نهایی و تجاری سازی محصولات هسته‌ها و واحد‌های فناور است.

مدیرکل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حمایت طهرانچی و دهقانی فیروزآبادی برای جذب منابع لازم از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای سرا‌های نوآوری، ادامه داد: سعی می‌شود که بهترین فضای فیزیکی برای دانشجویان فراهم شده تا آن‌ها یک فضای کار اشتراکی برای کارکردن داشته باشند.

در ادامه او از رونمایی «بازار آزاد» برای فروش محصولات دانش‌بنیان واحد‌های دانشگاهی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این بازار محصولات تولیدی واحد‌های دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه و ... که مجوز‌های لازم را دریافت کرده‌اند برای فروش در سایت بارگذاری خواهند شد.

مدیرکل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: با تحقق این مهم محصولات در بازار آزاد ارائه و فضای لازم جهت تجاری سازی و فروش آن‌ها فراهم خواهد شد. همچنین معرفی محصولات و ارائه آن‌ها به بازار‌های جهانی از دیگر اهداف آتی راه‌اندازی این سامانه است. نرم افزاری بازار آزاد توسط یکی از مراکز رشد واحد‌های استان اصفهان طراحی و تولید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۱ دی ۱۳۹۹
راستش رو بگو حقوقش رو بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
بیخیال داداش ! نسل سوم چهارم پنجم و....... آب و نون کجاست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۰ دی ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما تخفیف را به بهانه های مختلف اعمال نمیکنند لطفا رسیدگی فوری نمایید تا از داوطلبان سو استفاده نشود
آخرین اخبار