سفارت سابق آمریکا در تل‌آویو ۶۷ میلیون دلار فروخته شد

بنا بر یک گزارش مالیاتی، سفارت سابق آمریکا در تل‌آویو با رقمی بی‌سابقه به یک میلیاردر آمریکایی فروخته شده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، سفارت سابق آمریکا در تل‌آویو به مبلغ ۶۷ میلیون دلار فروخته شد.

بنا به گزارش مالیاتی رژیم صهیونیستی که روز دوشنبه علنی شد، ساختمان سفارت و اقامتگاه پیشین سفیر آمریکا در تل‌آویو در ماه جولای به مبلغ ۶۷ میلیون دلار فروخته شده است که رکوردی بی سابقه در معاملات ملکی در اراضی اشغالی محسوب می‌شود.

یک رسانه صهیونیستی در ماه سپتامبر گزارش داد شلدون آدلسون، میلیاردر آمریکایی حامی صهیونیست‌ها خریدار این ملک بوده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد پس از آنکه وزارت امور خارجه به طور غیررسمی تأیید کرد که خریدار ملک سفارت آمریکا آدلسون است، قانونگذاران کنگره بررسی تطابق این معامله با مقررات آمریکا را در دستور کار خود قرار دادند.

فروش سفارت سابق آمریکا در تل‌آویو پس از اجرای طرح صهیونیستی-آمریکایی دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن صورت گرفت که در پی آن سفارت این کشور به قدس اشغالی منتقل شد. طرحی که محکومیت‌های گسترده جهانی را به همراه داشت.

گفته می‌شود ترامپ به دلیل جلوگیری از احتمال برگرداندن سفارت آمریکا به تل‌آویو در دوره ریاست جمهوری جو بایدن چنین اقدامی را تسهیل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار