آغاز طرح یاس با مشارکت خانه‌های هلال در چهارمحال و بختیاری

طرح یاس با حضور مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری، نماینده ولی فقیه در هلال احمر و معاون امور جوانان هلال احمر در استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، طرح یاس با حضور علی ملک پور مدیرکل کمیته امداد استان، حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری نماینده ولی فقیه در هلال احمر و محمدرضا عرب معاون امور جوانان هلال احمر در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

علی ملک پور مدیرکل کمیته امداد برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی را از رویکرد‌های این نهاد عنوان و بیان کرد: طرح یاس با هدف ارائه آموزش‌های امداد و نجات به مددجویان با مشارکت هلال احمر در استان اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: در این طرح مددجویان در دو بخش تئوری و عملی شیوه‌های مواجه با بحران‌ها و بلایای طبیعی را توسط مربیان هلال احمر آموزش می‌بینند تا در زمان بروز حوادث جان خود و دیگران را نجات دهند.

ملک پور با اشاره به دیگر فعالیت‌های فرهنگی این نهاد ادامه داد: بیش از شش هزار دانشجو و دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و از مزایای دریافت کمک هزینه تحصیلی و پرداخت شهریه (ویژه دانشجویان) بهره‌مند می‌شوند.

او اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا و برگزاری آنلاین کلاس‌های درسی، نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان به دستگاه تجهیزات الکترونیکی مطرح شد که تاکنون با مشارکت خیران و نیکوکاران بیش از ۶۰۰ دستگاه تبلت، گوشی هوشمند و لپ‌تاپ تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

ملک پور با تقدیر از تلاش‌های خیران و نهاد‌های خدمت‌رسان از جمله جمعیت هلال‌احمر در راستای کمک‌های مؤمنانه به خانواده‌های نیازمند گفت: با آغاز پویش کمک‌های مؤمنانه گام‌هایی در راستای کمک به رفع مشکلات اقتصادی نیازمندان برداشته شده است.

او با اشاره به حمایت این نهاد از چهار هزار و ۶۰۰ فرزند یتیم و محسنین استان افزود: فرزندان محسنین از نعمت پدر و مادر برخوردار هستند، اما خانواده آن‌ها بنابر دلایلی از جمله بیماری قادر به تأمین نیاز‌های اقتصادی آن‌ها نیستند.

با آغاز طرح یاس ۵۲ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان در ۹ خانه هلال ۷۰ ساعت آموزش‌های امداد و نجات می‌بینند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار