دکه سیار نمایش؛ آشتی مردم با تئاتر

صفی آبادی کارگردان تئاتر گفت: تولید محصولات فرهنگی مناسب، کاهش هزینه ایاب و ذهاب، کاهش هزینه بلیط نمایش از مزیت‌های دکه سیار نمایش است.

 مهدی صفی آبادی، نویسنده و کارگردان تئاتر، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی شکل گیری دکه‌های نمایش سیار، گفت: طرح نمایش سیار از سال ۹۰ به ذهنم رسید. با وسایل جمع و جور در هر دکه کوچک، سه نفر مشغول به اجرای نمایش می‌شوند و فضایی که این نمایش‌ها اجرا می‌شود، فضا‌های آزاد است.

وی ادامه داد: دکه سیار نمایش، برای شرایط امروز که سالن‌های تئاتر تعطیل است و امرار معاش سخت شده، مناسب است. تماشاچی کم، عملکرد ناظر مشخص و اجرا در فضای آزاد از مزیت‌های دکه سیار نمایش است.

کارگردان نمایش «و ناگهان درخت» درباره مزایا دیگر این دکه‌ها، گفت: در ساعات دیگر که نمایش اجرا نمی‌کنند، می‌توانند کالا‌های فرهنگی نظیر کتاب، روزنامه و عروسک نمایشی بفروشند.

صفی آبادی عنوان کرد: بحث ما خوراک فرهنگی برای خانواده‌ها است. اگر شخصی بخواهد با خانواده اش برای دیدن نمایش برود، هزینه‌هایی چون ایاب و ذهاب و هزینه بلیط نمایش متحمل می‌شود. محدودیت سالن نمایش، هزینه اجرای سالن و حجم بالای اجرا‌ها نیز باعث آسان شدن اجرای نمایش برای اهالی تئاتر می‌شود.

این کارگردان درباره دکه سیار نمایش، اظهار کرد: ما به صورت تخصصی با موسسه «نغمه نمایش گستر باران» کار را انجام دادیم و به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهرداری طرح را پیشنهاد دادیم.

این هنرمند درباره هزینه‌های دکه سیار نمایش و استقبال مخاطبان، بیان کرد: حداکثر هزینه این دکه ۲۰۰ هزار تومان است که می‌توان در شهربازی‌ها و پارک‌های محل با بلیت ۱۰ هزار تومانی اجرا کرد.  استقبال از این نمایش به شدت عالی بود و کودکان از تماشای نمایش‌ها لذت بردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار