آغاز اجرای طرح گرنت جوانه در آذربایجان شرقی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت:مرحله اجرایی طرح گرنت جوانه با حمایت از ٩ رساله و پایان نامه تحصیلات تکمیلی در آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: در مرحله اول فراخوان اجرای طرح گرنت جوانه، ۴ رساله دکتری و ۵ پایان نامه کارشناسی ارشد به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال حمایت مالی می‌شوند.

او هدف از اجرای این طرح را حمایت و کاربردی کردن پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و بسط و توسعه توان ملی در حوزه نوآوری و کارآفرینی و ارتقای ظرفیت توسعه فناوری در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی عنوان کرد.

 واعظی گفت: در گرنت فناوری حمایت‌های مالی بلاعوض از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی مرتبط با فناوری در حوزه IT و ICT که منجر به توسعه دانش فنی شوند، از طریق پارک علم و فناوری، وزارت علوم و پارک فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود: کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پایان نامه‌های مرتبط با دو حوزه IT و ICT داشته باشند  می‌توانند با ثبت نام در طرح گرنت جوانه (تاد) از حمایت‌های این طرح برای اجرای پروژه‌های خود در قالب پایان نامه‌های فناورانه برخوردار شوند.

او گفت: فاز اول گرنت جوانه امسال در پنج استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، سمنان، فارس و مرکزی به صورت پایلوت اجرا شد و در فاز دوم ۱۲ استان به این طرح اضافه شده است که با جلب حمایت دستگاه‌های اجرایی، وزارت علوم در حال رایزنی برای تسری این طرح به رشته‌ها و گرایش‌های دیگر است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای گرنت رشد فناوری همزمان با گرنت جوانه فناوری افزود: در گرنت رشد فناوری نیز، از فعالیت‌های تحقیقاتی با محتوای تجاری‌سازی برای اعضای هیئت علمی، فعالیت‌های شتاب‌دهی و رشد شرکت‌های نوپا حمایت خواهد شد.

مرحله اول اجرای طرح گرنت جوانه (تاد) با انعقاد تفاهم نامه بین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دانشگاه‌های تبریز، علوم پزشکی، صنعتی سهند، شهید مدنی آذربایجان و آزاد اسلامی واحد تبریز اجرا شد و مرحله بعدی این طرح اوایل بهمن ماه امسال با اعلام فراخوان عمومی شروع خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد با مشارکت سایر دانشگاه‌ها در مرحله بعدی طرح شاهد رشد تعداد پایان نامه‌ها و حمایت‌های موضوع این طرح باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار