آغاز قرنطینه سراسری در لهستان

لهستان از دوشنبه وارد قرنطینه سراسری سه هفته‌ای شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری تاس، لهستان از دوشنبه وارد یک قرنطینه سراسری سه هفته‌ای شد.

بر اساس این گزارش، در پی تعطیلات کریسمس لهستان وارد قرنطینه‌ای سه هفته‌ای و سراسری شده است. این کشور اروپای شرقی تقریبا برای سه هفته تحت قرنطینه‌ای کامل خواهد ماند.

در اوایل ماه نوامبر، دولت لهستان یک قرنطینه جزئی را اعمال کرده بود و اماکن فرهنگی و مراکز ورزشی را بست. این کشور همچنین از شهروندان خود خواسته بود تا در خانه مانده و از راه دور کار کنند. همچنین در سراسر کشور افراد می‌بایستی از ماسک استفاده کرده و کافه‌ها تنها اجازه داشتند تا خدمات بیرون بر را ارائه دهد. همچنین تجمع بیش از ۵ نفر ممنوع شده بود.

حال از تاریخ دوشنبه ۲۸ دسامبر تا ۱۸ ژانویه در کنار محدودیت‌های موجود، لهستان هتل ها، تفرجگاه‌ها و تمامی مغازه ها، به جز مغازه‌های خواربار فروشی، داروخانه‌ها و نیز هایپرمارکت‌های روستایی را می‌بندد.

بر اساس اعلام خبرگزاری تاس، این تصمیم به منظور جلوگیری از تجمع‌های فراوان افراد در زمان تعطیلات دو هفته‌ای مدارس که از تاریخ ۴ ژانویه آغاز می‌شود، گرفته شده است.

«Adam Niedzielski» وزیر بهداشت لهستان اعلام کرد این چنین اقداماتی، به منظور جلوگیری از موج سوم این همه گیری که ممکن است خطر موارد ابتلا را ۴۰ و حتی ۶۰ هزار نفر در بدترین سناریو افزایش دهد، ضروری است.

تا کنون بیش از یک میلیون و ۲۶۱ هزار لهستانی به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۲۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است تا کنون بیش از ۸۱ میلیون مورد ابتلا به کرونا در جهان به ثبت رسیده که از این تعداد، بیش از یک میلیون و ۷۷۶ هزار نفر آن‌ها جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار