محکومیت به آتش کشیده شدن چادر پناهندگان سوری از سوی حزب الله

حزب الله لبنان به آتش کشیده شدن چادر پناهندگان سوری در لبنان را محکوم کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، حزب الله لبنان به آتش کشیده شدن چادر‌های پناهندگان سوری را در شهرکی در حنین را محکوم کرد.

روابط عمومی حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حزب الله اقدام برخی از افراد رد خصوص به آتش کشیدن چادر‌های پناهندگان سوری را در شهرکی واقع در حنین- المنیه محکوم می‌کند و آن را نتیجه جنایت در حق شهروندان سوری بی گناه می‌خواند. [حزب الله]از طرف‌های ذی ربط می‌خواهد تا افراد عامل را مورد پیگرد قرار داده و شدیدترین مجازات را بر آن‌ها به منظور جلوگیری از تکرار این حوادث دردناک به کار بندند.

حزب الله لبنان همچنین بر ضرورت حفظ روحیه همکاری و برادری موجود میان ملت لبنان و برادران سوری تأکید کرد.
گفتنی است روز گذشته بر اساس گزارش رسانه‌های محلی لبنان، در درگیری میان گروهی از شهروندان این کشور با پناهجویان سوری در المنیه در شهر طرابلس، چادر‌های پناهجویان به آتش کشیده شده و دست‌کم ۳ نفر زخمی شدند.

در پی مشاجره و برخورد فیزیکی، درگیری مسلحانه میان طرفین رخ داد و یکی از اردوگاه‌های پناهجویان سوری در منطقه به آتش کشیده شد. این آتش‌سوزی در مدت کوتاهی به سراسر اردوگاه گسترش یافته و طی آن برخی از پناهجویان به طرابلس و برخی دیگر نیز به مزارع اطراف فرار کردند.

نیرو‌های آتش‌نشانی دقایقی پس از حادثه به محل آمده و موفق به مهار حریق شدند. نیرو‌های پلیس نیز برای تامین امنیت منطقه در محل حضور یافتند.

پس از آنکه تصاویر سوختن چادر‌های پناهجویان سوری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، برخی از ساکنان محلی گفتند که خانه‌های خود را در اختیار پناهجویان قرار می‌دهند.

بر اساس داده‌های رسمی لبنان حدود یک و نیم میلیون پناهجوی سوری پس از شروع جنگ داخلی در این کشور در سال ۲۰۱۱ به لبنان پناه برده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار