میوه های خشک وطنی که از آن سوی دریا سر درمی آورند/ وقتی بوی صادرات و اشتغال از البرز برمی خیزد

یک شرکت نوپای تولید میوه‌های خشک البرزی توانسته است محصولات خود را به آن سوی آب‌ها و مرز‌ها ارسال کند و از این طریق بازار ارز و اشتغال را رونق بخشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، یک شرکت نوپا در مهرشهر کرج که تنها شانزده ماه از فعالیت آن می گذرد با هدف کارآفرینی برای بانوان بی سرپرست، بدسرپرست و خود سرپرست به طور مستقیم برای شصت و دو نفر و به طور غیرمستقیم برای پانصد نفر ایجاد شغل کرده است.

انواع میوه های خشک، ادویه، دمنوش و سبزیجات خشک در این شرکت تولید و در بازارهای داخلی و خارجی توزیع می شود.

توکلی، کارآفرین این شرکت به خبرنگار ما گفت: هدف ما کارآفرینی بود و از ابتدا کارمان را با سه نفر و یک دستگاه آغاز کردیم.

ولی زاده، مدیر این مجموعه نیز گفت: سالانه ده هزار و چهارصد کیلو میوه تازه در شرکت ما فرآوری می شود که چهل درصد آن در استان های البرز، تهران، مازندران، کرمان و هرمزگان به مصرف داخلی می رسد.

باقی تولیدات این شرکت نیز در بازار کشورهای روسیه و فرانسه مصرف می شود و رایزنی هایی هم برای فروش آن در عمان، انگلستان و آلمان انجام شده است.

شرکت یادشده در حاشیه تولید محصولات میوه ای خود اقدام به راه اندازی خط تولید دستگاه های خشک کن و سردخانه های سیار نیز کرده است تا از طریق واگذاری این خشک کن ها به زنان خود سرپرست به چرخه تولید غیرمستقیم خود و بهبود معیشت آن بانوان کمک کند و هم با داشتن سردخانه های سیار، هزینه هایش بابت نگهداری میوه ها کم شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.