تخفیف ۲۰ درصدی عوارض ساخت به مناسبت نهم دی و دهه فجر

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از تخفیف ۲۰ درصدی پرداخت عوارض ساختمان‌های ساخته شده برای دریافت گواهی عدم خلاف و پایان کار به مناسبت نهم دی و دهه فجر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود مسگری، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، در حاشیه یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به کاهش درآمد‌های شهرداری در دوره شیوع کرونا، گفت: امسال به پروانه‌های ساختمانی درحال صدور تخفیفی داده نمی‌شود و این تخفیف به بنا‌های ساخته شده که درخواست گواهی عدم خلاف و پایان کار هستند تعلق می‌گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم انتهای خطوط اتوبوس رانی بر اساس طرح شعاعی را منتهی به د ایره طلایی اطراف حرم مطهر فاطمه معصومه (س) دانست.

مسگری عنوان کرد: این مصوبه از نهم دی تا بیست و دوم بهمن در مناطق ۸ گانه شهرداری شهر مقدس قم اعمال می‌شود، اجرای طرح شعاعی خطوط اتوبوس رانی را با اجرای «حلقه طلایی» از دیگر مصوبات شورای اسلامی شهر قم بیان کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم هزینه کرایه بین ایستگاه‌های ۴ گانه براساس این طرح برای دارندگان کارت را ۱۸۰ تومان و به صورت نقدی ۵۰۰ تومان بیان کرد و افزود: کرایه خطوط شهری با پرداخت از طریق کارت و بدون افزایش قیمت ۷۰۰ تومان و به صورت نقدی ۱۵۰۰ تومان است.

مسگری بیان کرد: مسافران در ۴ ایستگاه این حلقه که شامل میدان شهید مطهری، پل آهنچی، چهار راه شهدا و بازار است پیاده و مسیر خود را انتخاب می‌کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم همچنین تصویب تفریغ بودجه سال ۹۸ سازمان توسعه و عمران را از دیگر مصوبات این نشست بیان کرد.

بودجه وصولی این سازمان اقماری شهرداری در سال ۹۸ یکصد و سیزده میلیارد تومان بوده که کسر بودجه ۳ میلیارد و هشتصد میلیون تومانی به شورا ارسال شده است که البته این کسر بودجه با تذکر اعضای شورا همراه بود.

عبداله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم بر لزوم انضباط مالی این سازمان تاکید کرد، اما این سازمان را هم بازوی مطمئن و کارآمد برای شهرداری خواند.

گفتنی است ۸۰ میلیارد تومان از بودجه سازمان توسعه و عمران در سال ۹۸ هزینه طرح‌های عمرانی و مابقی هزینه اداری و کارمندی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.